tisdag 31 december 2013

2014 är här...välkommen!

Nynnar lite svagt på "TREO" ...nån gammal snapsvisesynd från ungdomens fester på HiH (Mel vintern rasat ut bland våra fjällar) 

Morgonstund med smak av döda bävrar,
frukostmorgonen är över oss.
Hur vi stretar, hur vi alla vägrar,
så går solen likt förbannat opp.
Snart är dagen här med hemska plågor,
huvudvärk och ångest, elände men
det finns faktiskt ett glas som dig kan rädda;
Treo-comp, vår frälsare och vän.

Den TREO finns inte som kan rädda mig idag. Men det är bara att bita ihop och lida igenom dagen....kung igår liksom ;)


Kul hade vi i alla fall! Men så har jag ju typ alltid roligt med maken. Han är en källa till ständiga skratt! Några nyårslöften har inte uttalats men jag tänker fortsätta på min inslagna LCHF-bana. Igår återanvände jag en klänning jag inte haft på (vågar knappt säga det) typ 15 år. Bara att jag sparat den säger en del om att jag gillar den. Också har den faktiskt varit för liten senaste 5 åren. Typ. Så.

Nu ska jag sova in det nya året en stund. & sova bort 2013...det är behövligt :)
  

2 kommentarer:

  1. Det är väl skönt att nu har kul tillsammans! Å det är så kul att höra att du trivs bra med lchf! Funderar på att gå åt det hållet igen oxå....god fortsättnibg på 2014!

    SvaraRadera
  2. Tack gumman....ja det är fantastiskt! LCHF har förändrat mitt liv på ett fantastiskt sätt och jag ångrar inte en sekund att jag började. Jul & nyår har varit en syndens tid men nu är jag tillbaka på banan idag kör PF städning & kaffe. Må gott kram

    SvaraRadera