måndag 2 december 2013

God förmiddag alla miljarder läsare ;)

Om ni är nyvakna kan jag meddela att det är skönt ute runt nollan och vindstilla, det kunde man ju inte tro igår. Jag var lite orolig när jag skulle ställa klockan igår inför morgonens ridlektion. Vaknade 15 min före klockan och kvistade iväg till stallet och hittade dagens pålle, Achilles. Vilken gigant. Rolig att rida om än lite lat. Lektionen bara försvann i ett virrvarr av cavalettibommar & order från instruktören: "bra" "upp med hakan" "titta framåt" "mer ytterskänkel" PHEW...inte bara jag som behövde korrigeras. Bra gick det i alla fall trots att glada hästentusiaster satt upp livsfarligt julpynt i ridhuset så första tio minutrarna ägnades åt lite rodeo och cirkusshow i leden.

Nu har jag hunnit hem och slängt i mig en pannkaksfrukost och surfar nätet efter korta chaps, I need it. Kanske jag hinner in till city och kolla på Hööks innan jag börjar jobba? 

Ha en fin dag ... det har jag :)






2 kommentarer:

  1. Mys! Hoppas det går bra nästa gång oxå! Ha en bra dag fina duM

    SvaraRadera
  2. Tack hjärtat. Här har jag hållit mig på marken de senaste 25 åren även sittandes på hästryggen. Nästa gång ska vi tydligen hoppa! Tack för den liksom. Men, det är bara att borsta bort rosten & köra :)

    SvaraRadera