onsdag 26 mars 2014

Oh du bortprioriterade, oälskade, oanvända blogg....

tiden flyger när man har kul-och det har jag nästan jämt...uppenbarligen eftersom jag prioriterar annat än att blogga. En vecka sen lite drygt. Oj!

Förra veckan var lite av en tornado på jobbet. Ett gäng sjuksköterskor sa upp sig pga lönerna, löneförhöjningens brist på storlek och sjukhusledningens ringa intresse i att försöka behålla sjuksköterskor med hög kompetens, lång erfarenhet och som faktiskt inte VILL sluta. Personer som brinner för sitt jobb och som inte vill byta avdelning bara för att få upp lönen. Är det bara i landstinget det funkar så här? Är man duktig på sitt jobb brukar man ju liksom kompenseras för det. Nåväl, vad är väl en bal på plåsterpalatset? ;)

Så, veckan rullade på med jobb och jobb och jobb. Gick tom in på min lediga fredag & jobbade kväll. En mycket trevlig jobbkväll blev det dessutom.

På lördagen stack jag iväg och träffade en gammal kompis, Sofie, vi kom fram till att vi inte setts på åtta år! Quite some time! Det blev brunch i trevligt sällskap och en massa prat. Sen åkte jag vidare på fika och datemissions. På kvällen var gubben & jag på puben en vända och söndagen tillbringades hemma med lite god mat och pyssel.

I måndags var jag på dokumentationsseminarium på jobbet. Före det hann jag städa & tvätta sex maskiner tvätt och rodda lite hemma. På kvällen var jag och åt middag på GRILL med en gammal VV-kompis och tillika nuvarande LCHF-syster, Jenny, och som vi åt!! Supergod grill-plate med fyra sorters kött och typ åtta såser och sallad. Gott vin till och ett par irish coffee utan socker on top of that. GOTT!!!

Jag var något seg igår men lyckades ändå ta mig i kragen och laga god middag och baka en efterrätt till mamma & Kjell som kom och hängde på visit. Jättetrevligt! Jag var helt slut när klockan var typ nio och däckade i säng.

Idag vaknade jag kl 6 (som vanligt) men lyckades somna om till kl 8 (OVANLIGT) innan jag låg och flippade med luren och slutligen gick upp. Pratade med mamma i telefonen och bakade frallor, MUMS! 

Egentligen tänkte jag cykla bort till Forex vid Fridhemsplan & växla till mig lite brazzepengar men det är så pissigt väder så jag tappade all lust. Jag hinner nog senare i veckan! :) Apropå resan till Brazzeland så bestämde jag mig för att INTE ha en speciell reseblogg. Jag har ju faktiskt redan annonserat i min pres att den här bloggen kommer att innehålla mitt liv..and so it will remain.

Nu väntar en kroppslig renovering före kvällsjobb med ett inslag av lönesamtal. Kanske inte ska använda ordet förhandling när man bara går in till chefen och får en summa tilldelad ;)
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar