tisdag 18 mars 2014

Receptet på "snickerskladdkaka"

Jag fixade & trixade och blandade ihop lite på egen hand och då slutade det såhär:

2 ägg
100g smör
100g mörk choklad (80%)
4 msk jordnötssmör (hemgjort eller sockerfritt) 
0,5 dl Sukrin Gold

Smält smöret i en kastrull och bryt ned chokladen när du dragit kastrullen av plattan. Vispa ägg & sukrin pösigt. Blanda ihop de bägge smeterna, när chokladen löst sig, och tillsätt jordnötsmöret och rör om.

Grädda i ugn på 200 grader i ca 8 minuter. Jag använder en lite mindre & högre ugnsform för att få tjocka bitar. Låt svalna & servera med vispad grädde och bär. 

Det här är en liten sats men jag uppskattar att det går att få ut 10-12 bitar.


Om ni delar receptet så dela gärna länken så jag får cred för mitt experimenterande i köket ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar