tisdag 19 augusti 2014

Kreativ dagen efter kvällen före

Igår hade vi ÄNTLIGEN reunion. Jag & Brazzeblondie, Elini & Carini....finally!!! Det blev ett glatt & pratigt möte med en massa vin, bubbel & mat! Framför allt en massa kärlek <3





Bubbel & vin i mindre måttliga mängder under gårdagen gör sig påmint i pannbenet idag. Bästa sättet att göra sig av med kopparslagarna?!! Aktivitet....och frukost....


Aktiviteten består i att baka fröknäcke. Har modifierat receptet lite och tror ta mig tusan att jag rört ihop det bästa receptet so far!!!

2dl solroskärnor
1dl pumpafrön
1dl linfrön
1dl sesamfrön
1msk pofiber
1msk mandelmjöl
1msk fiberhusk
1tsk salt 
2,5dl kokande vatten
Vallmofrö till topping

Blanda alla torra ingredienser och häll över vattnet och rör om till det blir lite segt. Bred ut på ett bakplåtspapper och platta ut med en slickepott. Blir det för segt så blöt händerna och platta ut degen "för hand". Sprinkla över vallmofrön och grädda i ugn 150 grader i 60 min. Låt det svalna lite och bryt sedan upp i lagom stora bitar.


Så har jag gjort müsli/granola också. Det blev jättegott!!! Kan knappt vänta till jag kommer iväg till affären och köpa lite rysk yoghurt att avnjuta ihop med hopkoket...MUMS!!!

Jag körde 2,5dl mandel i matberedaren tillsammans med 1dl kokoschips, 1tsk vaniljpulver och 1tsk Sukrin gold. Sen blandade jag i 2dl solroskärnor, 1dl linfrön & 1dl pumpakärnor och tillsatte 1,5msk kakao och blandade runt allt och tillsatte 3msk smält kokosolja. Sen bredde jag ut allt på ett bakplåtspapper i långpanna och rostade i ugnen på 150 grader i ca 30 min. Jag rörde om typ var 10:e minut också så att det inte skulle brännas.



Urgott som sagt!!!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sanera munnen lite grann innan det är dags att kvista iväg till tandläkaren. 

:(






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar