fredag 5 september 2014

Passande mugg


Den har tidigare (inte så mycket tidigare) varit fylld av min frukost. Falsk mannagrynsgröt. "Falsk"...det låter ju inte så himla skoj. Ungefär som fusk...Hahaha, falsk korvstroganoff med morötter istället?! MEN, den här gröten...om man nu måste kalla den för "falsk" över huvudtaget...är så jäkla god. En bit av himlen. Mättande är den också.

25g smör
1 ägg
0,5dl grädde
2msk mandelmjöl
1tsk fiberhusk
Salt efter smak

Smält smöret i en kastrull, vispa ner smöret och ägget. Fortsätt med att vispa ner mandelmjölet, fiberhusken och saltet till önskad konsistens. Tadaaaaa!!! Färdigt att servera. Jag åt min med lite kanel och en skvätt grädde. Nu sitter jag och myser i solen på balkongen med min andra kopp för dagen fast den innehåller kaffe :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar