söndag 6 april 2014

En dag på stranden....en natt på stranden

UNDERBART!!! Lyckan är att få smeta in sig med solskydd & tillbringa dagen på en strand. Vaknade 
Kl 8 första gången men lyckades somna om till 9 sen klarade jag inte av längre att se den klarblå himlen genom springan i gardinen utan gick upp och gjorde kaffe. Gud så gott det är med kaffe!!! Väckte Elin som tyckte att det var på tok för tidigt att gå upp men ändå pallrade sig upp en kvart senare och det blev många häxgarv ute på verandan medan kopparna sakta tömdes och kropparna fylldes med det svarta guldet från Brasilien. Sedan gjorde vi frukost och begav oss ner till Sununga-stranden. Det finns en anledning varför man skimboardar och inte badar där...vågor. Eller alltså folk badar där javisst men det är HÖGA vågor där. Hade ta mig tusan hela bikinin full med sand efter att bara stått i vattenbrynet med vatten till knäna.

Inte ens efter ett par C-drinkar vågade jag mig i utan gjorde som Elin och kärringduschade istället. Efter stranden gick vi till supermercadon och handlade lite snacks & förnödenheter...ägg my dear readers...ägg är nödvändigt!!! 

Sen tog vi oss hem och jag folieslingade Elins hår...sen har vi inte kommit så mycket längre. Planen är att gå och äta och sen gå på nån fest nere på stranden. Festerna här börjar sent...typ 23, ja det är sent för tant Carina ;) Hoppas att det är lika fint väder imorgon och resten av vistelsen för den delen! Pratade med Alex...önskar att han var här!!! Man blir ruinerad av att prata i luren här så jag hoppas att han fått ordning på Skype till imorgon <3

Nu tror jag Elin är klar i duschen så jag får hopps in där....tada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar