måndag 7 april 2014

Kycklingfisk?!

Semester?! Hahahaha....enn slav under kvinnogörat...det är vad jag är....alltid.

Vaknade vid 9 och låg & sträckte mig en stund innan jag gick upp och satte på kaffet. Detta ljuvliga kaffe! Sen drack jag en kopp medan jag städade (åka, läs sopade golvet) eftersom det var tre ton av strandens sand som fastnade under fötterna och jag avskyr det! Elin var så sjukt bakis igår så hon fick sovmorgon. Jag tror dessutom att jag fortfarande har lite sverigetid i kroppen eftersom jag vaknar så tidigt, ni ligger fem timmar efter Ubatuba-tid där hemma. Sen väckte jag Elin och började fixa dagens omelett....innehåll: champinjoner & västerbottenost med ytterligare en härlig brazzekorv till :)

Igår var vi på vad som skulle vara en fiskmiddag...det var jättegott. Elin frågade mig vad jag trodde att det var för fisk. Lax? Nä, sa jag...den är inte röd. Så hon frågar och får svaret "kycklingfisk". Sen frågade hon igen vad den hette "på riktigt" ....alla garvar och hon får svaret kycklingfisk igen! Efter många om och men så erkänner de att de inte fått tag på fisk & istället lagat kyckling. All laugh on her.

Men....sen skulle den lille argentinaren berätta om en fantastisk maträtt "Lambi Lambi" ....då knäcker Elin ihop och kastar sin öl på bordet i nåt sorts försök att hålla inne ölen och frustgarvet i munnen eftersom jag sitter & kläcker ur mig "Lambi is a toiletpaper in Sweden". Herregud vad vi garvade...den lille argentinaren var mindre road.

Nu ska vi packa ihop oss mot stranden här...brännan ska ju ha sitt :)

På återskrivande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar