söndag 6 april 2014

Nu duggar det tätt här...

Eller nåt?! ;)
Känslan av att vakna som förstenad i en flygplansstol och inte känna sig stel. Finns den? Japp. Har sovit med benen upplagda på handbagaget under stolen framför också så jag känner mig inte det minsta stel i benen heller .... Vaknade här i en nedsläckt kabin med känslan av att jag nickat till en kvart. Kisar med ögonen, som två pisshål i snön, mot skärmen i ryggstödet på stolen framför där det rullar upp kartbilder kontinuerligt som visar var vi befinner oss, hur högt och hur lång tid/distans vi har kvar till destinationen. När jag slog igen paddan sist var vi högt ovanför Pyrenéerna....sen såg jag Kanarieöarna när jag drog på mig filten som skydd för mr Piké. Så nu försöker jag alltså fokusera blicken på kartan och undrar vad det gröna på kartan är för land....*kisa-kisa-kisa*....Va?! Står det verkligen Sao Paulo?! Ja det gör det. Estimated time to destination 2:05h!!! Skojas det???? Okej inte det? I så fall: grattis Carina till nytt rekord i flygsovning. *applåder* Tack!!! 9h i den här mångfacetterade sardinburken var mer än vad jag någonsin hoppats på. Nu är det dock totalt omöjligt att göra något annat än att bara stirra i skärmen och ha musikproppar i öronen. 

I samma ögonblick de slog på lite ljus i kabinen så ska större delarna av passagerarna på det här planet gå på toa...gärna med störst-går-först-stilen. Samtidigt ska de som inte är på toa upp och ner och slita och dra i handbagaget i hyllorna. Dessutom utan hänsyn vare sig till andras bagage eller huvudena det där andra bagaget tillhör ochsom befinner sig under bagagehyllorna. När de sen byter plats i slitandet och toalettandet töms kabinen på syre och ersätts med aromerna av 200 blandade parfymdofter av både herr- & damsortiment. Alex: du hade dött!!! 

Sen rullas frukostvagnarna ut då ska det slitas och dras lite extra i bagagehyllorna för att nu ska vi alla plocka fram näsdukarna! Näsdukarna?! Allvarligt?! Maten serveras och då förenas vi alla i en hög och ljudlig snytning. Snor & mat...min favoritkombination!

Swiss för övrig har på långflygningen bjudit på en så nedsutten flygstol att jag inte är säker på att jag kommit ur om jag inte preppat den med att sitta på den lilla kudden flygbolaget bjuder på. Kabinens klimatanläggning måste vara den här modellen "fyra hardcore-årstider". Vi har haft tropisk hetta, höststorm, vårvärme (varmt upptill/kallt nertill) och vi har haft arktisk kyla. Fantastiskt, vad är nästa steg? Monsun? Pluspoäng utdelas till den snygga och värmande och stora filt man fick till minikudden. Ren var den också!

Mest plus....min mascara!!! Den sitter på plats fortfarande...och eyelinern också! Det är i skrivande stund 28h sen jag applicerade den. Bild kommer när jag kommit av planet och hittat min buss & en kaffe... Och tänk om...WIFI!!!

Hej Brasilien här kommer jag 
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar