lördag 5 april 2014

God morgon världen

Det är ju så jag känner, and that with a smile, när jag vaknar efter gårdagens grillfest med en blandad samling människor, god mat & några perfekta (säger de) inhemska drinkar. Den ena är den där som börjar på C och slutar på -inga som jag tydligen varken kan stava till eller uttala, men dricka dem kan jag iaf ;) och sen nån annan med banan och inhemsk frukt från norra Brasilien som jag varken kan stava till eller komma ihåg namnet på....men den gick ju att dricka den med. Även om jag refererade till den som att den påminde om barnmat. Den såg ut som katrinplommonpure och smakade banan...och lite sprit...det kanske man inte matar barn med - men fortfarande ;)

Från grillen kom det högvis med kött av olika slag kycklingvingar, lår, hjärtan och en hel drös med massa goda korvar. Till det äter sydamerikanerna "baguette" som är så mycket fluff att det knappt går att kalla och en sallad på finhackad tomat, lök, paprika och en vinägrett. Jag klarar mig bra på köttet...Gud så gott det var!

Det var välspelat där än 20 per där. Husinnehavaren som är en vän till Elin och hans skimboardarpolare. Elin & jag kom dit med hennes väninna och sen var det lite par och enkilos som jobbar på ett hostel i byn som bjöd med några gäster så det var ett gäng olika åldrar, kön & nationaliteter. Tyvärr för mig som varken talar spanska eller portugisiska så blir det inte att jag faktiskt KAN prata med alla eftersom sydamerikanerna generellt sett verkar vara rätt usla på engelska...so far! ;)

Många skratt och timmar senare kom vi hem och satt och pratade på verandan en stund innan vi gick och la oss. Jag är inte så trött eller jetlaggad  som jag trodde. Och sen vaknar jag till det här....what a day.

Nu vaknade Elin och talade om att frukten heter Acai...

Vad vaknade jag till ...jo...sol....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar