onsdag 13 november 2013

Lill-lördag

Eller bara helt vanlig onsdag :) Man får ju krydda upp så gott man kan.
Igår jobbade jag kväll och gick som det då blir hem och vända sig på kudden men what's new...så har jag ju haft det sen 1990 typ. Hur kommer det sig att jag jobbat i vården i 23 år när jag bara är 35? (Jorrå, det sa en kollega till mig...denna kollega aka dessutom MAX 35!...den karamellen ska jag suga på länge ;) Max 35 My ASS...men tack i alla fall.



Egenkryddat, jag har lurat min kollega "M" in i plankutmaningen. Hur kontrollerar man då att denna någon gör det hon ska? Enkelt. Man släpar (nåja) in "M" i linneförrådet på avdelningen och så plankar man ihop :) Hahahaha, snart kommer väl övrig personal att smyga på oss och smygfotografera eller nåt...då får vi byta ställe...alternera...smyga...Smyga oss smärta & smidiga :) Jag har glömt att mäta midjan men jag får göra det imon fm. Ska passa på att kolla mina startmått också...Gud det var länge sen jag mätte mig...ska se om jag kan lägga upp lite då-och nubilder också. För er som undrar hur man kommer iväg och plankar på jobbet så kan jag meddela att det finns raster även på sjukhus.



Kvällsmaten då?! Jag är så hungrig att jag har tretusen maträtter i skallen och lika många smaker på lökarna (HEY!) ...smaklökarna alltså! Men det lutar åt pizza...eller rökt lax med broccolimos...eller bratwurst med broccolimos...eller ....eller...FAN! Jag kommer att stå i köket och slänga ihop första bästa ingrediens med lite ost & grädde och sen kalla det för mat "in the name of velighet de luxe" :D
Näääääää...allvarligt...måste nog ut och botanisera och experimentera väldigt snart...återkommer när jag ätit ... Till dess...ha en skön kväll...

2 kommentarer:

  1. Lycka till i plankutmaningen! Kan du ge mej lite motivation tack!! ;)

    SvaraRadera
  2. Absolut Jessica! *skickar en hel massa med miljarders med energi*
    Plankutmaningen börjar bli tuff nu...skakig och flåsig...snacka om att vara otränad. Men det ska ju minsann bli ändring på det nu. Häng på du med! 1/2 minut om dagen har man alltid över. Jag & "M" kör 2ggr om dagen så även när man kommer upp i 5 min så är det bara 10 min om dagen, svårt att förklara bort den fjuttiga lilla tiden ;) Jättekram på dig!

    SvaraRadera