söndag 3 november 2013

Söndag

Och vilken söndag sen! Vaknade kl 8 och unnade mig att somna om till kl 11. Gissa om det var skönt? Sen tog vi vår jungfrufärd med nya tvärbanan till Bromma Blocks för att inhandla en liten kamrat till min bröllopsdagspresent :) Jag fick den sötaste lilla kubfisk. Jag har verkligen försökt att ta en bra bild på den men det är så svårt att fotografera en liten pigg fisk i ett akvarium så jag lägger upp proffsbilder istället...jag vet att det är fusk ;)

Här är föremålet för min kärlek (i fiskväg)



Det är en hona, hanen är lite mer blå och gulprickig. Eftersom kuben är en mindre bra simmare får den ingen mat om man skaffar för aggressiva kamrater åt den. Ett annat problem är parasiter och ensamhet som kan ta livet av den. Kamraterna blev en gul Wrasse som faktiskt kan mumsa parasiter och djur jag inte vill ha i burken. Sen blev det en putsarräka som också tar hand om parasiter på fiskarna. Så blev jag lite kär i en blåbenad eremitkrabba så den fick också följa med mig hem. Så familjen i burken ser ut såhär för tillfället.



Sen har dagen ägnats åt inkoppning så att de inte ska dö av chock när man ploppar ner dem i det nya vattnet. De verkar trivas ihop än så länge i alla fall.

Vi lagade mat tillsammans och det blev pasta med köttfärssås, mungbönspasta för min del. Massa parmesanost och jag hade på en hög groddar också. Bakat bröd har jag gjort också. Typ vitt. Gott! Nu ska jag lyssna på min ljudbok och slappa lite till jag somnar. 

Hoppas ni har haft en härlig helg och att ni får en toppenstart på nya veckan :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar