onsdag 27 november 2013

"LEDIG"

Med betoning på ""... Vaknade i vårt rena fina hem & var helt inställd på att sätta på en hel kanna kaffe och sitta och slösurfa i nån timme och sen bara ta dagen som den kommer. Smurfar ut i köket och öppnar kylen och känner värme slå emot mig?! WTF??? Kollar termometern +21 grader!!! FAN!!! Stressurfa med ena benet i jeansen och det andra halvvägs ut genom dörren. Vår kyl är en interagerad en från IKEA så det var bara att bege sig till IKEA det. Med 10.000 andra shopping"glada" norrortsbor den här gången. Väl framme på köksavdelningen på IKEA blir jag osäker på måtten och tar fram min lapp ur fickan... Nä, det för jag inte...den ligger kvar hemma i Solna! Nämnde jag att jag åker kommunalt? Nä, det gjorde jag inte nä. Tvärbana, tåg & buss...Okej, tillbaka hem & hämta måtten och sen tillbaka till IKEA på en betydligt mer obekväm tidpunkt avseende folkmängd. Ny nummerlapp och ny kö...efter många om och men...slutligen kunde jag vända hemåt efter att ha lämnat kyl-och fryspjäsen på hemkörningsdisken. Hem fort som 17 & börja skruva isär köksluckorna från den gamla kyl/frysen innan leveransen av den nya skulle komma. Efter 6h resande och varande på IKEA var jag helt slut i huvudet! ORKA?!

Idag fick jag i alla fall lite skön tid för mig själv före jobbet men har en fruktansvärd huvudvärk nu. 

Bara att streta på och beta av..kryssa i...jobba på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar