lördag 30 november 2013

Lycka

Hur kan man bli så lycklig över något så litet? Som att ha kall, eller kyld, mat i kylen. Kylskåpet har sjungit på sista versen en stund men ÄNDÅ paniken när det var ett värmeskåp istället?! Jag har nog inte förstått utan successivt vant mig vid att äta sval yoghurt, dricka svalt vatten och hyvla (läs massakrera) ostar som ständigt verkar vara lite för mjuka....kylvaror som blir dåliga fort och Bregott som är bredbart direkt ur kylskåpet. Det sistnämnda händer ju liksom inte. Nu ett par dagar senare kan jag inte glädjas nog över kall mat, insikten över att keso håller i mer än två dagar och att citronvatten är mer gott om det faktiskt är kallt och inte bara svalt! ;) Börjar undra hur det står till med förståndet egentligen. 

Sen min traumatiska IKEA-upplevelse har jag haft så fruktansvärt ont i huvudet. Jag som nästan aldrig har ont i huvudet. I onsdags var det som om jag hade två knivar in i respektive tinning och jag var nära att ge upp och gå hem från jobbet men jag höll ut i alla fall och lyckades tom masa mig dit dagen efter och jobba kvällen igenom. Igår vaknade jag och liksom kände hur jag släppte käkgreppet i samma stund jag slog upp ögonen. Sjukt! Men igår var det inte lika illa med huvudvärken som dagarna innan men jag var absurt trött, som utmattad i form av jetlag efter jobbet. Det var dessutom en DÅLIG dag på jobbet i meningen att beredningscetralen som blandar vår cytostatika hade fuckat upp hela förmiddagsleveransen så den var inte klar förrän kl 14, vilket innebar att min fördelade "arbetsbörda" istället förlades till samma tidpunkt, tack för den liksom. Men jag hade söta, rara och förstående patienter vilket lyser upp min vardag.

Efter jobbet stor jag och velade utanför sjukhuset vid bussarna men hoppade av en ingivelse på bussen mot Fridhemsplan och mötte upp Alex för en AW, jag tycker vi var värda det efter den här veckan och dess vedermödor. Tyvärr var jag faktiskt för trött för att uppskatta det och inte ens när vi gick till biljardpalatset och spelade lite biljard, som jag tycker är så kul, så vaknade jag. Så efter tre omgångar gick vi till en pub fast det var liksom ingen idé för jag var trött & kände mig tråkig. Så vi åkte hem redan vid 21-tiden, jag till duschen för jag hade frusit HELA kvällen & Alex gick till MAX och köpte mat. Själv tog jag en macka när jag kom ut ur duschen, en macka av mitt underbara KESObröd. Hur gott som helst!!! Idag har jag huvudvärken till trots bakat en dubbel sats och tänker gå ut i köket nu & koka ägg och göra lite mysfrukost med gott pålägg. Kanske göra en kanna gotlandste också?! Alex sitter och spelar PS3 men han kanske kan motiveras till lite samkväm i form av film?

Jag tackar Sofie för inspirationen och receptet på KESObrödet och delar med mig av receptet här:

http://lchfklubben.se/sofie/2013/04/30/kesobrod-med-valnotter-och-solroskarnor/





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar