söndag 23 februari 2014

Då ska vi se om det går att publicera nåt på "rätt" dag då ;)

Söndagskväll i soffhörnet. Åja, dagen har inte spenderats här. Eftersom gubben bara jobbar dagtid så väckte hans inre väckarklocka honom 7.30 (vilket är den absoluta senaste-tiden för honom att rusa upp för att hinna i tid till jobbet). Kaffedoften väckte mig en halvtimme senare :)

Jag kollade upp på nätet när hästbutiken öppnade, kl 10, och begav mig dit. Döm om min besvikelse när den stängda dörren annonserade att de öppnar kl 12! 



Tillbaka hem & bakade lite fröknäcke och pysslade hemma. Sen bänkade vi oss framför OS-finalen i ishockey. Man kan väl säga att besvikelsen överglänste den som hästbutiken bjudit på tidigare på dagen. När det var fem minuter kvar på matchen lyfte jag på baken & begav mig tillbaka till hästbutiken & införskaffade ett par nya ridskor med hjälp av presentkortet jag fått i födelsedagspresent av maken.


Dessa raringar ska invigas imorgon på veckans obligatoriska ridlektion. 

Sen promenerade jag hem från stan & när jag kom hem stod maten på spisen. Eftersom jag inte hade mage att tala pm för min bättre hälft att jag planerat rotsellerigratäng så blev det entrecote, svampsås, broccoli & sallad. Inte dumt alls! Sen pysslade jag runt här hemma och sen satte vi oss och kollade på film & jag skulle äta min goda cheesecake ... Så orkade jag inte mer än hallonen & lite crunch :( Besvikelsen! Men, alltså, äta fast man inte är sugen existerar ju inte längre. Så, underbart är kort...kort & gott.


Nu är det snart läggdags så jag orkar upp till stallet imon.

God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar