onsdag 26 februari 2014

Vad som började som ett mail...

...blev ett blogginlägg....

Förlåt...det har varit lite mycket här. Har gått & blivit tjock. I huvudet. Alltså, i måndags på jobbet så kände jag mig typ "raspig". Lite svullen i bihålor & svalg, täppt i näsan utan vare sig snor eller rinnsnuva men jag harvade mig igenom kvällspasset och boostade mig med Berocca, Esberitox, alvedon & lite nässpray - VÄRSTA pillertrillaren liksom ;) Kom hem & tog en dusch och somnade som en stock efter en dust till i pillerburken. Vaknade igår typ ännu "tjockare" + huvudvärk!!! I love it!! #ironiochsarkasmikvadratochkubik Ny vända i pillerfabriken och somna om en stund och sen seeeeeeeegt upp och försöka sminka bort det värsta av bleka döden ur fejan! Iväg till jobbet...slutade 21.30 och tack & lov hade jag både en lugn kväll och världens roligaste arbetskamrater!!! Gjorde en repris på alla piller och idag när jag vaknade efter 8,5h sömn så är det så mycket bättre. Vilket bådar gott. Gott = jag har bakat frallor till PF-brytet. 

Speaking of "tjock" så har jag senaste 2 veckorna endast presterat 3hg ner, men vet du vad?! Jag är så sjukt nöjd att det går åt det hållet. Tror min våg fått spelet när den visade på + 9kg förra veckan. Men jag bara garvade & klev av...jag känner ju på kroppen att jag fanomig inte gått upp några 9kg på en vecka!!! Idag var den dock lite snällare då. Men jag undrar hur exakt den här manicken är, jag skulle vilja springa på en sån där hederlig gammal våg som man flyttar små (och stora) vikter på! 

Speaking of "bleka döden" så ska jag få sol på min kropp!!! Jaaaaaa!!!! Jag bokade en resa till Brasilien igår. Rätt galet och halvimpulsivt men så här var det. Maken & jag diskuterade långweekend över påsk till typ Budapest eller nåt, vi var i Prag förra våren. Sen sa han nåt om att det vore kul att vara ledig hela veckan & åka till Egypten & dyka lite. Så jag tog semester, alla som jobbar i landstinget vet att maningen bara "drar tillbaka" sin semester så där...Sen kunde maken inte få ledigt hela veckan...jajajajaja tänkte jag, då får jag gå hemma & skrota då och så blir det en weekend istället. Men nej, då tyckte han det blev för dyrt! Då blev jag så himla besviken eftersom jag redan blivit "snuvad på en semester" i januari då mamma & jag skulle åka till Thailand men jag inte fick ledigt! Så jag gick runt & muttrade & undrade om jag skulle boka upp mig på jobb på SÖS eller...??? DÅ kom ett mess på FB från min vän och tillika hjärtkollega, Elin, "du kom aldrig & hälsade på mig?!" Så WTF...jag spelade kortet jag-jobbar-hela-semesterperioden för chefen och fick ledigt veckan före påsk också = jag hälsar på Elin i Ubatuba, Brasilien och får en solstråle på min kropp :) HURRA!!!!! Livrädd är jag...har ju sett filmen "turistas" om organtjuvar i Sydamerika ;) Bara jag klarar av att hitta bussen till Ubatuba från flygplatsen i Sao Paolo så ska nog det mesta fixa sig!

Nu inser jag att det här blir ett sjysst blogginlägg ... Hehehehe...blir lite ctrl+C & ctrl+V tror jag.



Typ så...vad som sedan följde i mailet var recept på cheesecaken jag gjorde härom kvällen. 

Frulle är intagen nu och min plan är att gå & hämta min cykel på verkstaden och sen cykla bort till ICA-Maxi och handla lite. Bla olja så jag kan smaksätta lite som ni ser jag gjort med chilifrukterna i bakgrunden. De är direktimporterade från Thailand och superstarka så vi får se om nån vecka när oljan tagit smak hur stark den blir.



Tata for now.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar