onsdag 5 februari 2014

Fast idag är jag ;)

Näääää, bara inte min favoritsysselsättning att gå upp kl 06...inte heller att vakna tio i. Å andra sidan, och den ljusa, är att min Philips wakeuplight har väckt kroppen till liv och man är inte halvdöd i mörkret när man famlar sig fram och desperat försöker hitta väckarklockan som även den verkar protestera mot tidpunkten för alarm.



En grej bara...jag har tvättat håret idag! Vilken nyhet va? Alltså, jag var & klippte & slingade håret hör en vecka sen och de röda slingorna brukar tappa färg fortast så jag har låtit håret vila och gosa in sig i en vecka nu. Jag fuskade lite med torrschampo i måndags men idag blev det blötschampo & en rejäl gnugg i hårbotten...är faktiskt som ny nu.



Nu är jag fett less på frikadeller också! Efter tre måltider efter varann bestående av frikadeller i chilisås ser jag fram mot att laga nåt annat imon. Ska hoovra frysen före sänggåendet och se vad jag kan lirka fram ut dess gömmor. Fördel LCHF - Har ALLTID nåt i kylen att gojsa till proteinet med. Sallad & grönt, grädde, mozzarella, annan ost...variationen är oändlig.

Idag har jag anmält mig till kostologik30 grupp 2. Det är kostrådgivning och träning i 30 dagar. Jag känner att jag hamnat på en liten platå i viktminskningen och behöver en liten knuff över kanten tror jag. Jag hoppas att jag kan hjälpa mig själv med hjälp av Michaela. På måndag kör jag igång efter en dust med våg och måttband och sen är det hakan i bröstbenet & bara köra hårt! Förebilder & efterbilder...Lägger dem i galleriet över bilder som kommer att publiceras vid målvikt. Det finns ett par bilder jag inte vill känna igen mig i nånsin.

Som den här....bjuder på den här mulliga bilden :)



Jag har konsekvent kastat alla kläder som blivit för stora. Förr har jag sparat allt men den här gången har jag bestämt mig att aldrig gå upp i vikt igen. Nu recyklar jag det sista paret sparjeans...efter dem finns det inga gamla STORlekar att konsumera utan jag får köpa nya...dyrt och svinkul :)


Det syns lite skillnad på linningarna i alla fall. De största jeansen är asbaggy och jag har lekt med tanken att behålla dem som "mjukisbyxor". Men samtidigt finns ju risken att jag skulle tycka att det var ok att "växa i dem"?! Vad tycker ni???

Nu är det godnatt från soffhörnet och en god natts sömn mot en ny dag...sovmorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar