måndag 17 februari 2014

Måndagstankar

Måndag...ny vecka...nya mål & förutsättningar. Axeln är bättre iaf men jag är glad att jag hade teorivecka på ridskolan idag. Ställde in onsdagens ridning med Mia också så att jag ska bli helt bra innan jag sätter igång också belasta axeln.

Efter stallet fick jag promenadsällskap till centrum av en tjej i min grupp. Bra! Då hittar jag gång- & cykelvägen. Kanske skulle ta itu med den jävla punkan imorgon!!!! Fan vad DEN tummen ska sitta långt in!!! ;) Sen gick jag hem & städade & tvättade & fixade & donade. 

Ikväll har jag lagat hel kyckling i ugnen i stekpåse. Guuuud så gott det blev!!! Jag köpte hel kyckling och fyllde den med klyftade solovitlökar (5st), hackad färsk timjan, skalet från 1 citron, olivolja med chili, salt & peppar. Blandade ihop kryddor och olja i en skål och fyllde sen kycklingen och stoppade den i en stekpåse och körde på 175• i 90min. Skyn som fanns i påsen när jag tog ut kycklingen använde jag som buljong i den champinjonsås jag skulle ha till. Gjorde zucchiniplättar till men de blev till geggamojja och behöver testas om och göra rätt. Så det blev typ zucchiniröra och sallad till den underbara kycklingen, gott men ful mat. Den kommer således inte att förevigas :)

Nu ska jag läsa min bok & supa i mig mitt mineralvatten & drömma om våren. Sov gott 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar