tisdag 18 februari 2014

Snabbblogg före lunchdejt...

fast för mig blir det frulle/brulle PF-bryt liksom. Kul ska det bli att träffa "frugan" idag i alla fall...fick en liten fundering här vid diskhon...undra sa flundra... ;)

Hur som helst så väcktes jag av den underbara solen, och en liten stund före den väckt av solstrålen jag delar säng med, så kunde jag liksom bara inte somna om så jag låg och kollade igenom mina dagliga internetprylar och pratade lite i telefonen. SEN flög jag upp och i lite kläder och gav mig ut på morgonpromenad :) HÄRLIGT! Så fort jag kom utanför dörren ångrade jag att jag inte druckit kaffe innan eftersom Arvid Nordqvist i Sumpan rostade kaffe för fulla muggar och det doftar så ljuvligt gott. Den fantastiska kaffedoften ersattes av den mindre tilltalande odören "ruttet vårdike" men ... Ack...underbart ändå!


Det blev 6,5km solfångarpromenad om man ska tro min runkeeperapp...


Väj hemma i stugan igen så åkte kaffet på i ett flygande fläng och de trötta lårmusklerna stretchades ut medan kaffet rann igenom filtret. Blev så sugen på fröknäcke. Först tänkte jag baka samma som jag alltid gör...sen bestämde jag mig för att experimentera istället...

Nu står brödet i ugnen och jag ska provsmaka innan jag lurar in er i nåt som kanske smakar skit!
:)


Så där ja, då var det dags att piffa till mig själv innan jag ska på lunchdejt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar