lördag 11 januari 2014

Ämen hörni..

Det var förtvivlat torrt på den här bloggen. Torrt, brunt & lite krispigt i kanten. Och nej, då talar jag inte om mig-jag är nämligen varken brun eller krispig. Möjligen lite fnasig om läpparna.

Så var oktober över, dvs den oktober som varat sen första oktober till igår. Men, om vintern nu inte ville göra entré förrän nu så hade den gärna fått hålla sig borta helt (Här slutar det ursvenska gnället om vädret). 

Den här veckan har varit otroligt jobbig! Mest psykiskt. Min utlovade semester som inte blev av (kvinnligt ältande) har satt myror i huvudet på mig. Sömnen har uteblivit och jag känner hur jag går och drar upp axlarna och biter ihop käkarna så fort jag inte gör något aktivt (kärringgnäll-börjar bli gammal).

Min räddning är att på jobbet så går det inte att koncentrera sig på just nåt annat än jobbet. SKÖNT! Sen har jag så sjukt grymma kollegor som livar upp min vita vardag på hospitalet. 

Det enda som inte varit något som helst aber - är kosten. Möjligen en liten inspirationssvacka och ganska mycket liberal kost, men det är verkligen skit samma så länge jag håller mig till det jag bör äta. Inga avsteg. Har inte vägt mig men det ska jag ska jag väl göra vad det lider...misstänker att jul/nyår lämnade några fluffiga märken på kärlekshandtagen ;)

Fick hem min nya blender igår :) Så idag skulle jag prova en ny smoothie. Fy fan vad äcklig den blev. Vidrig! Note to self: du tycker inte om jordnötssmör! Och du vet det! Varför trodde du det skulle bli gott i en smoothie??? Pucko!

Nä, nu ska jag göra nåt konstruktivt av den här lördagen-efter en kaffe till :)

Ha en skön dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar