söndag 5 januari 2014

FAIL!!!

God morgon (?) eller vad det nu är? Vaknade 45 min före fåglarna som sjunger för mig ur min Philips wakeuplight, som jag bara älskar, dvs 
kl 5.15...är det rimligt liksom? Å andra sidan bra eftersom jag aldrig schemalägger dusch med hårtvätt på morgonen. Note to self: det tar FORTFARANDE 15min att få det gjort snabbt! Men idag kunde det prioriteras in...bra val med tanke på att när man plattar håret så känns det mindre skitigt. När jag kollade mig i spegeln i morse efter en svettig och sömnlös natt så hade håret givetvis krullat upp sig i nacken och runt öronen, en mycket intressant frisyr för övrigt, och en hårvätning blev nödvändig. Vid närmare eftertanke blev det nödvändigt med två tvättar & balsam då jag räknade ut att det inte blivit tvättat sen nyårsafton. Usch, vilken skitgris jag har varit hela det här året. 

Tid: 6.00....perfekt, den rena människan kan gå & jobba nu. En promenad. Nä, då regnar det...tar mig bort mot busshållplatsen som ligger på andra sidan centrum där det inte finns skuggan av en chans att hinna ångra sig och gå! Där möts jag av den här;

TACK!!!! Verkligen!!! Så nu kommer jag försent, utan promenad, utan mascara men för all del ett rent och väldoftande hårsvall ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar