måndag 6 januari 2014

Det är ingen hemlighet

Att jag LCHFar. Inte heller att jag spanar på LCHF-bloggar. Idag skulle jag bara skriva ett peppsvar till en kille, Pierre, men det blev en sammanfattning av min viktresa istället. Publicerar svaret här och gör av med några spaltmetrar

Kör bara Pierre!!!! Tänk mindre och bara gör. Eller som Yoda säger 

"No! Try not. Do, or do not. There is no try."

Jag började i mitten på april & har tappat bort, och letar inte efter, 20 av mina dryga 30+kilon. Först gick jag ner 7kg relativt snabbt men sen hände inte så mycket mer. Då vägde jag mig en gång i veckan, sen gav jag fan i vågen och tänkte att nu går jag på känsla. Vilken mat är bra för mig och vilken är det inte. Vill jag vara strikt? -Nä, inte som livsstil. Vad mår jag bra av? Jo, för min del handlar det om ett pendlande mellan strikt/PF/liberal. Mitt sug är inte efter kolhydrater utan efter fett-FAKTISKT! Under julafton, nyårsafton och nyårsdagen har jag "unnat mig". Ja, julafton åt jag ALLT som kom i min väg mat & godis i stora lass. Och vilken bakfylla jag fick på det!!! Nyårsdagen kom en annan bakfylla (en fyll dig själv, så att säga ;) Men sanningen att säga så vet jag inte när jag mådde så bra sist i mitt vuxna liv som generellt sett sen jag började med LCHF.

Summering: tro på dig själv och att det du gör är rätt för dig. 2013 är en milstolpe i ditt liv du inte kan ändra nu. 2014 ligger i sin linda och du är den som kan göra det till ett lyckat år. Det får mig att bli nyfiken på vilka rader som blir dina första, på bloggen, 2015.

Jättelycka till på färden, jag följer den med spänning.

Hälsningar Carina

Så såg det ut och så ser det ut...nu. Undrar vad mina första bloggrader blir 2015?


Eller om jag kan ha mindre trosor :)

1 kommentar:

  1. Hej Carina!
    Tack för att du är inne på bloggen och läser det som jag skriver. Man blir alltid peppad av andra som är inne på samma linje i livet vad det gäller kost och att må bättre i sin tillvaro.
    För många tror jag att lchf är för snabb viktnedgång men sakta men säkert övergå till en livsstil då man upptäcker att lchf maten är väldigt gott och mättande.

    Bra jobbat i alla fall Carina att du också har lyckats gå ner så mycket i vikt och förhoppningsvis når du dit när du känner dig nöjd och belåten!

    MvH Pierre

    SvaraRadera