söndag 26 januari 2014

Så var man vaken igen då ;)

Nytt år & nya utmaningar & mål! 

Gårdagen ägnade jag åt att SOVA. Vet inte när jag sov så mycket senast. Nyårsdagen ligger i lä! Men kära ni, det var precis vad jag behövde. Så bakis som jag var av alkohol och kolhydrater. Halsbrännan kom över mig redan på restaurangen innan kvällen var slut liksom. Sen följde svullen mage och annat (o)härligt hela natten och ända fram till lunchtid. URK! Nu är det NCHF som gäller den närmaste tiden.

Kvällen var alldeles strålande, fram till halsbrännan, med vin & mat & goda vänner från AW till ända in på småtimmarna. Vi var och åt på Rolfs kök och det var DIVINE! Jag åt ankleverterrin med hallonsås & pistagenötter till förrätt med ett perfekt vin till. Vi satt i baren och hade en sommelier mitt framför näsan som valde drycker med en skrämmande perfektion-hans jobb javisst-men ändå! Bortskämd blev jag.

Alex beställde komage och det var grymt gott det med!!!

Till varmrätt åt jag oxkinder & potatispuré.

Det ser inte mycket ut för världen - men satan vad det var gott!!! Upplevelsen i sig att sitta i baren & äta och se kockarna arbeta var fantastiskt det med! En total lycka för alla sinnen. Till och med köksstädningen var underhållande. Taxin hem rullade vid tio över två och då var vi de sista gästerna att kasta in servetterna :)

Så, ett stort tack till alla inblandade och en rivstart på resten av 42. Idag ska vi städa & fylla kylen för den här NCHF-veckan. Nu åker vi igen. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar