måndag 20 januari 2014

Måndagsmorgonstund

har hårrem i näsan :)

 Jag som HATAR att gå upp tidigt på mornarna?! Var jag helt desillusionerad när jag bokade på ridlektioner kl åtta på morgonen-på måndagar...jaja, det är ju bara att komma ur sängen som är svårt, när jag väl är uppe så är det som en dans ju. När jag väckte herr Achilleus i morse så tror jag han hade samma morgonhumör som jag ;) 

Den "lilla" tröttmössan. Vi invigde de nya ridbyxorna idag också...de funkade fint. Kanske farbror Allan i min ridgrupp borde ha ett par likadana för han gjorde en ofrivillig avsittning under lektionen idag. Det gick bra i alla fall. Jag älskar verkligen att pyssla med Achilles-han är så mysig och kelig och man kan dutta med honom hur mycket som helst och han bara står och tuggar på sitt hö & njuter :) 

Väl hemma igen har jag gjort lite kaffe och fixat en frulle bestående av stekt kycklinglårfilé & fräst spenat och ett kokt ägg & chilibea. 

Reflektion: frukost? Tidigare har jag ALLTID ätit fil & flingor, typ Special K, och "stått mig" på det i typ tre timmar. Sen hungrig igen. Mellis. Lunch: jätteportion pasta med nån sås, inte så mycket sås för det "blir man ju tjock(are) av". Tre timmar senare hungrig & dags för mellis. Sen på em/kväll måste jag oavvänt hålla hungern i schack med frukt & galna mängder vatten så att det går att äta middag så sent som möjligt så man inte 1) behöver lägga sig hungrig eller 2) vaknar mitt i natten snorhungrig. 

Så ICKE längre!!! VARFÖR har jag inte börjat med LCHF tidigare? Varför? Det har pratats om hur farliga "fettdieter" är så jag tog mina blodfetter innan jag började och uppföljningen visar att jag fortfarande ligger strålande till i mina värden. I höstas så släpptes äntligen studier som visar att lågkolhydratskost är det bästa när det kommer till varaktiga resultat. Mer kan man läsa på kostdoktorn.se

Nu är det dags att studsa in i duschen och sen pallra mig iväg till plåsterpalatset på norra ändan av staden. 

En favorit i repris....

2 kommentarer:

  1. Jag är så impomnerad av dej o hur du kan hålla motivationen uppe. Jag ska väl försöka göra ett nytt försök nu när allt börjat landa för mej! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Tack Jessica. Motivationen pendlar mellan topp och lite blahablaha-läge men det enda som kan få mig att nå mitt mål är att vara principfast. Över jul åt jag som sagt allt i min väg men det enda jag kan påverka är ju faktiskt det jag väljer att stoppa i munnen och ta konsekvenserna, framgång eller bakslag...eller möjligen plus-minus-noll. Men det är jättepeppande att veta att du finns där ute och hejar på. Hoppas allt ordnar upp sig och att du ska må bra! Kram

    SvaraRadera