tisdag 15 oktober 2013

Åhhhh...det finns visst en dag idag också och tro mig den känns!

Sjukt dålig nattsömn! Drömt en massa konstiga grejer non-stop. Sen satte mastersnoozer of the universe igång sitt race kl 6. Sen lyckades jag somna om nån timme sen väcktes jag av telefonen. My bad! Verkligen! Låg & hade en bok i örat när jag somnade om så därför hörde jag den ilskna ringsignalen i örat ;) Det var dock ingen ilsken person i andra ändan så jag ska ringa & vara lite trevlig sen. Apropå ljudbok....vilken serie!!! 


Det här är den sista boken i fyra delar om Julius Cesars liv från hans barndom till...ptjaaaaa, med dryga åtta timmar kvar på boken har han väl lite liv kvar. Han har inte blivit kejsare ännu, han är i Grekland och krigar mot Roms diktator Pompeijus (?) men han har ett rykte om sig att dölja sin begynnande flint med lagerkransen :) Rekommenderas VARMT i alla fall.

Efter telefonsamtalet kunde jag inte somna om i alla fall utan var hungrig och vacklade ut i köket för att göra frukost. Vacklade är nog inte helt korrekt. Ledbrutet hasande/vacklande. Fy fan. Fattar inte hur jag kan ha så här ont, fast jag har en liten ide. Jag tror inte jag ätit tillräckligt med protein. Jag har ALDRIG haft sån träningsvärk i hela mitt liv oavsett form och tro mig jag är i bättre form idag än jag varit på länge! Jag tror det blir för lång PF för mig när jag jobbar kväll för att träna så hårt på morgonen. Ofta äter jag sista gången vid 16.30-17.00 när ätfönstret stänger är jag varken hungrig eller hemma och hinner inte bli det före det att jag lägger mig heller. Jaja, ska ta mig till gymmet efter min mysfrulle här och mörda de kroppsdelar som det fortfarande verkar finnas liv i. Armar, mage, axlar, rygg. Så får vi se var slaktmasken sitter imorgon.



Latmasken är sannerligen bortjagad från den här kroppen. Jobbet släpper lite också tror jag...eller det känns så i alla fall. Tyvärr har det inte varit så många cytostatikakurer så jag har inte kunnat öva på det datorsystemet eller de rutiner som följer kring dem. Det är ju ett par veckor inskolning kvar så jag hinner antagligen med de grejerna också :) sen är det ju bara att nöta liksom!

Nu ska jag laga lite matlåda till jobbet ikväll och imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar