söndag 13 oktober 2013

Speed på veckodagarna!!!!

Sjukt! Noterade att jag inte skrivit i bloggen sen i onsdags...all for good reasons! Livet liksom bara flyger fram. Nya jobbet går framåt...det är ju precis skitkul! Väntar på att jag ska få en dip i självförtroendet och få bakslag men hittills känns det bara bra. Ska försöka mig på att ha tre eller fyra patienter i veckan. Det kanske inte låter mycket för världen men sanningen är att det är så mycket medicinskt att göra med patienterna. De är helt enkelt så väldigt sjuka. Mitt jobb består väldigt lite av omvårdnad just nu och istället en massa läkemedel och kontroller och dagarna susar förbi i en takt så jag till och med glömmer bort att äta lunch. "Glömmer" att träna gör jag också...Nääääää, nu ljög jag! Jag har inte orkat. Helt tappat min PF också efter semestern tyvärr. Men nu jobbar jag äntligen lite fler kvällar och kan få lite bättre koll på PF och träning. Börjar med ett shapepass imon före jobbet och har sen bokat upp mig på lite olika pass under de kommande två veckorna. Min PT-kompis verkar ha svikit mig så nu får jag boka in PT själv tänker jag. Det är välinvesterade pengar :) Fit till 40 har visserligen passerat men fit kan man väl bli efter 40 också tänker jag mig! 

Nu jobbar jag tolv hårresande dagar på raken och JA jag får skylla mig själv eftersom det är jag som bokat in det. Två pass i gamla hederliga saltgruvan på SÖS. Sen är jag ledig fyra dagar på raken och jag tror minsann att min inskolning ska vara slut också. Hur ska det här gå? 

Ja just det, det var det där med cyklingen också, helt sjukt. Tre punkteringar på två månader. Jag börjar misstänka sabotage, BH-tjuven kanske? Hur som helst så ska jag ringa cykelfirman imon och se om de kan ta emot hojen. Det är ju faktiskt inte säsong längre och de brukar vara belamrade m jobb hela våren så varför skjuta upp det till dess? Jag har kollat på runkeeperappen att det är ca 3km till jobbet och det tar 10 min att slöcykla dit, 7min om man bränner på. Snabbaste bussen dit tar 8 min men pga ombyggnaden här vid tvärbanebygget så tar det 10 min att gå till bussen. Vilket nedköp, nä, måste fixa hojen så kan jag iaf cykla så länge det är barmark & såvida det inte är regn, hagel & drivis.

Återkommer med rapport imorgon om jag inte dött på gymmet ;) 

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha, jag läste "runkappen"!!
    Nu kör vi fit vid 40+

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Har saknat din närvaro i cyvervärlden! Kul att det går bra på nya jobbet!

    SvaraRadera