söndag 27 oktober 2013

Söndag :)

Vilken helg det blev! Massor av kvalitetstid med mannen! I fredags träffades vi upp på en pub och tog lite AW i form av lite flottigt pubkäk och lite alkoholhaltig dryckjom. Jättemysigt att bara sitta och mysa & prata skit och njuta av varandras sällskap. Sen gick vi hem och bara myste lite med tända ljus och så.

På lördagen hade vi lite mysig sovmorgon och gick upp bara för att gå till O'Learys och se på fotbollsmatchen mellan BP-AIK och äta lite grillbrunch. Matchen var dessutom en enda målfest för AIKs del och slutade med vinst...YES!!! Sen gick vi vidare över Kungsholmen och tog små depåstopp på vägen. Många timmar senare hamnade vi på Texas Longhorn och åt en massa god mat. Jag tog lamm med sallad, guacamole och kryddsmör... Det var så himla gott! Efter mat och gott vin gick vi vidare till en engelsk pub och rundade av kvällen där med öl. Ja öl! Det var så jäkla gott!!!

Idag hade jag glömt att det var vintertid så vi gick upp "tidigt". Maken gick iväg till affären och handlade frukost och kom hem med en massa gott pålägg. Det blev ägg, med ett litet lyxtillägg av kaviar, fröknäcke och mortadella, salami & tryffelpate-mums! Till det drack jag mitt lyxiga vita indiska te. Ska nog lyxa till det med en kopp till :) Nu sitter jag på en pall i köket och har ett bröd i ugnen. Funderar på om jag ska baka nåt sött också. Hela helgen har präglats av småsynderi men det måste man ju kunna göra nån gång ibland. Jag vet ju att det är jag som får ta tag i det imon. Träning är bokad för veckan och matlådor finns i frysen. Ska gå igenom dem nu och sen ska jag göra en lång inköpslista. Beställde lite roliga kryddor och sånt på www.liveo.se härom dagen. Mina brödindredienser börjar sina så det är bara att bege sig till affären och fylla på förråden. Jag har nog aldrig bakat så mycket i mitt liv som sen jag började med LCHF. Dagen till ära står en yoghurtlimpa i ugnen. Blir det gott så lägger jag upp receptet sen - annars låtsas jag att inget hänt ;)

Nu ska jag kika på sötsaker att baka. Ha en skön söndag 

2 kommentarer:

  1. Det låter som du har haft en fantastisk helg!! Å ibland måste man få äte lite mindre strikt om det är nåt man gärna vill ha! Säger jag som äter allt som i te är nyttigt just nu! Men det bryr jag mej inte om å det är bara jag som tänker på det! Hoppas nästa vecka blir lika fantastisk! Ta hand om dej o din kärlek!

    SvaraRadera
  2. Jamen tack Jessica så tänker jag med. Det är ju faktiskt vad man gör av morgondagen som räknas. Du får säkert ordning på dig själv så fort kroppen är hel. Kram

    SvaraRadera