onsdag 23 oktober 2013

Tröttast i hela världen???

Om det här är en trötthetstävling så vädrar jag goda chanser att vinna ;) SERIOUSLY, ja, jag tog nog i lite för mycket när jag bokade in två extrapass på SÖS och därmed jobbar 12 dagar på raken. Nu har jag klarat av pass nr 10 och har således två kvar. Tack gode Gud (B15) för att jag har sovmorgon imon iaf!



Vet ni vad jag har mer imon? Bröllopsdag! Ettårig! Hahahahaha! Vilket rekord va?! Vi förlovade oss på 30m djup på Richelieu Rock och planen var att vi skulle gifta oss på samma sätt också. Det blev inte av när vi tänkt och pappersarbete & kostnad skulle dra iväg förutom arrangemanget runtomkring med dykbåt och bröllopsgäster & hela klabbet så det blev en enkel ceremoni i rådhuset istället och planen att genomföra själva ceremonin på djupet kvarstår.



Nu när dyksäsongen drar igång i Khao Lak och på fantastiska Similan- och Surin Islands utanför gnisslar jag tänder varenda statusuppdatering jag går igenom på FB. Man träffar så många olika underbara personer och personligheter när man bor ombord på en dykbåt med ett gemensamt intresse och man lär känna folk i alla åldrar & från världens alla hörn som man aldrig skulle träffa annars.



 På första liveaboarden vi gjorde 2011 träffade vi ett Schweiziskt par, Paul & Birgitta, som reser jorden runt och bor i sin ombyggda jeep. När vi träffade dem hade de varit ute i 5 år ungefär. Otroliga resor! Paul är pensionerad journalist och Birgitta är tjänstledig fotograf. Vill ni se coola bilder och dessutom är bra på att läsa på tyska kan jag verkligen rekommendera Paul & Birgittas hemsida. Enormt häftigt! De är dessutom fortfarande ute och reser...jaaaaaaa, jag är avundsjuk!!!

Ikväll har jag ätit stuvad vitkål med bratwurst, det blev en del över till matlåda imon :) Träningen får lov att vänta till nästa vecka. Kör igång direkt m Shape på måndagen.

Nu önskar jag er en skön kväll

2 kommentarer:

  1. Ettårig bröllopsdag är väl inte så bara!!
    Du säger att du är tröttast, men ändå utstrålar du sån energi så hälften vore nog! ;) Ge lite till mej är du snäll?!
    Har man inte ett jobba som man trivs med så orkar man nog inte jobba 12 dagar i sträck! Så kämpa till du är ledigt!!
    Ha en bra dag fina du!!

    SvaraRadera
  2. Haha Jessica! Såg du inte min snygga "ögonskuggebild"? Visst finns det energi men jobbet tar mycket. Men det är fantastiskt att älska sitt jobb hur trött man än är. Nu är jag ledig två helger på raken....lyxigt va? Kram

    SvaraRadera