tisdag 29 oktober 2013

Rapport från trombocyttappningen

De har ingen LCHF-frukost ;) Note to self-ät frukost hemma nästa gång! Det var lite småläskigt att känna hur blodet sögs ut och sen pressades tillbaka när separatorn skiljt trombocyterna från resten av blodet. Dessutom är det citrat i slangarna för att blodet inte ska koagulera vilket tar av calciumdepån i kroppen så då får man tugga på calciumtabletter. När då? Jo när läpparna pirrar och domnar bort?! Det var en jätteläskigt känsla! Sjuksköterskan tog blodtrycket på mig innan-jag måste varit nervös för jag hade 120/85. Äh, det där ska jag ta om på jobbet! :)

Det tog lite mindre än en timme att ge den här påsen med trombocyter och man får ge trombocyter var tredje vecka. OK, det var lite meckigare ön att ge blod men nu vet jag ju vad det rör sig om. Strax mot nästa mission-frisören :) Ha en bra förmiddag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar