onsdag 2 oktober 2013

Galet slut!!!

Igår hade jag en introdag på nya jobbet och det var ju typ glass & ballonger :)
(Fick förresten jättefina blommor från gamla jobbgänget)

I alla fall fick jag en jäkla massa filidutter och pryttlar på nya jobbet. Klocka att ha på bussarongen, ID-kort, bagde att komma in i LM-rum och runtikring och inte nog med att jag har en namnskylt med för- & efternamn, befattning & klinik så fick jag en blå som formligen "skriker" SJUKSKÖTERSKA. Ska fota attiraljerna imon och lägga upp så ni ser hur nedtyngd man tydligen ska vara :) Sen var det koder & inloggningar och annat man måste ha för att överleva. Ehhhhhhh, skulle läsa på lite om Hematologiska sjukdomar när jag kom hem...men zzzzzzzzzzz....jag somnade kl 21 utan att ens öppna informationsbroschyrerna. Dåligt syster Cina ... Dåligt! 

Anyway...det är väl bara att grotta in i läsningen. Idag var första dagen "på golvet". Vilket tempo! Aldrig har en dag gått så fort. Det enda som egentligen känns lite märkligt gällande just rutiner är att man har pat spridda på olika salar. Tex hade jag en pat på sal 7, en på 10 och en på 11 (ja det var inte fler), men shit nu snackar vi tempo! Det var länge sen en dag på jobbet gick så fort. Jag hade att göra hela tiden!!!! Jag skulle egentligen "bara gå bredvid" och känna lite på hur det flyter på avd men efter 30 min klättrade jag ju på väggarna och var helt enkelt bara tvungen att blanda lite AB, dela LM, dra prover ur centrala infarter och dutta med dropp och sånt. Hahahaha, titta på MY ASS!!! Skönt att få upp lite tempo på jobbet eftersom jag höll på att frysa arslet av mig på cykeln till jobbet kl 6.40. BTW, 6.40!!! Hahahahahaha....jag gick upp ur sängen 10 min efter det att jag brukar gå hemifrån när jag jobbar dag. Då ska tilläggas att jag bjussade på lite rouge, eyeliner, mascara & läppglans. Håret ser ut som fan vet vad men det gör ju inget tack gode gud för HÅRSNODDEN!!! ;)

På vägen hem från jobbet köpte jag mattor till hallen och köket, brukar köpa nya varje höst så kastar jag ut dem på våren...men nu blir jag lite kall om fötterna när jag pysslar i köket trots att jag köpt ett par assjyssta tofflor med mig hem från Chatuchakmarknaden i Bangkok! 

Sen tog jag mig till mitt lokala postutlämningshak och hämtade mina efterlängtade varor från LCHF-klubben.


Sen blev det matlagning & brödbak för hela slanten. Matlådor för ett helt kompani också :) nu väntar en dusch och hematologistudier till ögonen ramlar ihop. En ny dag väntar i ottan med en ny iskall(?!) cykeltur och ett högt arbetstempo...sov gott när ni kommer dit <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar