måndag 7 oktober 2013

One of those days...


Vissa dagar är bara skit, rakt upp och ner!!! Det började egentligen på söndagen....Eftersom fönsterrenoveringsgubbarna, som sedermera visat sig vara ett gäng snygga killar, skulle komma måndag morgon kl 7 så hade de brevledes bett oss ta ner gardiner & röja fönsterbrädor samt lämna fri arbetsyta på ca 1,5-2m framför fönstren. Så jag frågade maken, ja han lever fortfarande, om vi skulle hjälpas åt med detta på lördagen (att skotta in möbler från 47kvm till typ 20kvm). Hur som helst fick jag till svar att det kunde han göra på söndagen då jag var på jobbet. Jag frågade ändå på söndag fm om vi inte skulle hjälpas åt iaf...men nejdå! Så jag kilar glatt iväg till jobbet och tycker att det är ju en redig karl jag har. Ni fattar vart det här leder va?! OK, kommer hem fr jobbet kl 22 och jodå, möblerna är flyttade men gardiner & annat skit hänger kvar. Så jag frågar "dog du av trötthet när du flyttat möblerna eller?!" Och får till svar som från en grinig barnunge "vilken konstig fråga". FAN vad less jag blir!!!  I och med att hantverkarna skulle komma kl 7 på morgonen så innebar alltså detta att jag måste gå upp kvart i 7 och göra allt det här han nu inte gjorde när han låg i soffan & tittade på "Desperate housewifes" 100 avsnitt för vilken gång i ordningen har jag ingen aning om?! Sen hade han mage att sura runt här i sitt dåliga morgonhumör och smitta av sig på mig!!! Allt medan jag diskar upp hans söndagsdisk eftersom jag inte kan låta sånt stå när jag är hemma...japp, mitt eget fel, jag vet!

Ahhhhh, sen kom hantverkarna ... och drog igen efter 10 min. Eftersom de skulle komma tillbaka så drog jag igång ett fröknäckebak och en sats fudge medan jag väntade ut mitt fastabryt. Efter en månads ätande på lite alla möjliga tider på dygnet så blev själva fastan rätt jobbig. Skit samma! Skulle iväg och luncha med en polare kl 13 och var fast besluten att vänta till dess. Sen snackade jag lite i telefonen & fixade & trixade. Innan hantverkarna kommer tillbaka så slår det mig att vår fiskvakt inte lämnat tillbaka extranyckeln = jag kan inte gå någonstans utan måste tillbringa hela jävla dagen i det här bohagslagret. Nu kom min inre dramaqueen verkligen fram! FUCK! Jag har ingen lust att ställa in min lunch med P. Surar lite. Hantverkarna kommer och efter typ en timme så är de "klara" - för dagen ja. Toppen då kan jag ju låsa överlåset och komma iväg...great! 

Jag drog med P till ett av mina gamla stamhak och såg verkligen fram mot en superdupergod cesarsallad med rökt lax...mums! Eller hur?! Jag fick en tallrik romansallad med fem strimlor rödlök, tre tunna laxskivor & några droppar dressing. Allvarligt?! Drog iväg ett mess till vad jag gissar är den forna ägaren och undrade om de gjort sig av med haket. Skandal. När jag frågade om det inte var mer tillbehör så fick jag med en suck svaret att jag hade ju sagt att jag inte ville ha krutonger. Jamen tack då hälsar bitterf****n tillbaka då. Verkligen...tack. Det blev i alla fall två timmars skönt häng och en massa skitprat. 

Åker hem (och finner att hantverkarna aviserat att de kommer kl 7 följande morgon igen) och handlar käk på vägen och tänker att jag ska göra frikadeller...gott. Smaken wow...misslyckades kapitalt med såsen. Den skar sig och blev mer som soppa. Vilket givetvis den utbildade kocken måste påpeka samt ge lite tips på hur jag ska göra bla bla bla....HELT fel valt tillfälle!!!!
Sen satte han sig framför sin dator och jag dränkte mig i paddan (vilken han påstod i helgen stal tid ifrån oss) jag tänkte att jag lägger undan den när han slutar surfa på datorn. Så slutade han och jag skulle lägga undan paddan och då tog han fram telefonen och började fippla med den så då fortsatte jag mitt paddande. Halv tio gav jag upp och deklarerade att det var sängdags. Då var jag så jävla uttråkad så jag lade mig med ljudboken i örat och somnade som en stock.

Väl uppe idag så frågar han om jag ska jobba idag eftersom jag är uppe så tidigt. Nä, jag är ledig men hantverkarna kommer ju, jag vill inte ligga i sängen, i vardagsrummet, när de kommer. Nääää, det förstod han ju....ehhhhh...men tillade att jag borde vara utvilad eftersom jag sovit så länge. Jaaaaaaa, det må vara sant, men finns det nåt värre än att ha främmande människor som springer in och ut i ens hem när man har en ledig dag? Det kryper i kroppen på mig.

Skit var det med det. Uppe är jag och jag hittade brödkrydda när jag städade skafferiet igår. Så nu ska jag leta upp ett brödrecept och försöka baka nåt gott bröd med kryddorna i.

Älskar hösten förresten... Färger på träden och så mössa på. Det här blir nog en bättre dag :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar