tisdag 22 oktober 2013

Sömn


Jag har skaffat mig em sömnapp! Den registrerar hur länge man sover och hur effektiv sömnen är. Väldigt intressant eftersom jag haft dålig sömn enligt appen när jag vaknar och känner mig trött. Idag är jag nog bara trött rakt upp och ner för enligt appen har jag sovit effektivt 96%. Å andra sidan så glömde jag att trycka av appen när jag vaknade plus att jag somnade om och nu är jag skittrött!!! Måste vara omsomningen. Eller det faktum att jag jobbat åtta dagar i sträck och idag blir nummer nio. Fyra pass kvar till ledigt. Nästa vecka blir luftigare med endast tre arbetspass! 



Det är en sån där allmänt seg dag idag. Regnmolnen hänger tunga över himlen och de 150m till T-banan känns oändliga! Varför kommer jag mig aldrig för att köpa gummistövlar? Varför kan det inte vara modernt med oljerock? Det är ju så praktiskt. Nu börjar jag bli gammal på riktigt ;) Skulle se som klippt och skuren ut ur "Hem till gården" med höga svarta gummistövlar & oljerock. Vi tubmänniskor har sällan en praktisk garderob eftersom vi, liksom råttor, rör oss några meter ovan jord för att sedan slinka ner i ett hål bara för att dyka upp i ett annat någon annanstans. OK, jag har ett paraply! Bikini känns ju inte aktuellt i den här temperaturen ;)

Nä, nu ska jag upp ur sängen & göra kaffe & steka http://www.lchfklubben.se/sofie -s pannkakor och ha i matlådan till jobbet. Ha en fantastisk dag där ute :)


2 kommentarer:

  1. Men bikini vore väl nåt! ;) Å ett paraply! ;)
    Jobba inte ihjäl dej nu bara!!
    Spännande med en sömn-app....
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Hahahaha....jag skulle bli arresterad för förargelseväckande utseende ;)

    SvaraRadera