lördag 14 september 2013

Frukost

Så var det morgon igen då, tiden flyger bort. Jag som är van att vara borta länge, minst två månader, har lätt ångest & panik över hur lite tid det är på semestern trots att vi just kommit hit! Har sovit jättedåligt inatt men det är väl inte så konstigt när man rest i 24h, och bytt tidzon och klimat-tjoff! Så börjat vaknade kl 8 gick jag upp fast jag var dödstrött och la mig på stranden (10m bort) & läste lite i min bok. Sååååååååååå skönt!!!! Maken sov en stund till och jag väckte honom vid halv10. Han har också sovit keff. Han låg högt i blodsocker och var uppe på toa stup i kvarten.

Jag älskar att gå barfota eller i flipflops och njuter av att fötterna brer ut sig och tårna är fria. Nu sitter jag här på restaurangen (utan skor)  och dricker mitt morgonkaffe med lite kokosolja (japp, jag tog med det hemifrån och kände mig som en pensionär typ "finns det svenske kaffe på hotellet)) i och har klämt i mig en omelett med lök, ost, skinka & tomat. Finner mig själv mer liberal här och PF får jag ta hemma. Värmen är överväldigande såhär i "rainy season". Det regnade och stormade första natten och det är superfuktigt i luften-så lägger vi till +33 på detta. 

Reflekterar lite över gårdagen som inte riktigt höll LCHF-mått och det är bara mitt fel. Till frukost åt jag en omelett som idag men sen var jag inte hungrig och på eftermiddagen hamnade vi på en liten strandbar som givetvis inte serverade vitt vin. Vi hade ingen lust att flytta på oss och då blev det öl. Japp ÖL! Jag har inte druckit en enda öl sen jag började med LCHF i april/maj. Men vad fan?! Jag hade ingen lust att dricka vatten i solen när maken drack öl utan jag gjorde ett medvetet val, jag är den enda som kommer att få ta "smällen" sen. Efteråt gick vi och spelade biljard på ett litet hak och det blev ett par öl till. Sammanlagt fick jag i mig 5st 33cl...ouch! 56 kcal!? Kan det stämma? Använde kolhydratsräknaren på "klubben". Whattevva, det är en ny dag idag och det är upp till mig hur den slutar kolhydratsmässigt.

Idag ska vi leta dykcenter och boka upp oss på nån skön dyksight. Dags att ladda undervattenskameran och smörja silikonringen (ja visst låter det lite snuskigt) på undervattenshuset (vilket låter lustigt) och sen hoppa i spa't och hoppas på att kunna fota några roliga saker. Får försöka fylla dagen med roliga saker och se till att vara trött när jag hoppar i bingen ikväll. Sjukt jobbigt att dyka när man inte sovit ordentligt. När jag kom till restaurangen låg en katt på golvet som illustrerade hur jag kände mig när jag vaknade. 

Ah, well! Let's hit the road on our motorbike :)


1 kommentar:

  1. Det är inte lätt att vara helt strikt när man är iväg. Man vill ju inte springa runt o leta efter mat o dryck när man är hungrig. Det är bara att ta tag i det när man kommer hem! Undrar hur det ska gå för mej själv när vi åker? Det har ju redan skitit sej! ;) Ha en bra dag!!

    SvaraRadera