fredag 13 september 2013

På plats efter en lååååång resa

Så sitter jag här på verandan utanför bungalowen i solnedgången. Äntligen!

Det blev en lång resdag som ändå blev kortare tack vare den gulliga & hjälpsamma tjejen på Bangkok Air. Vi landade på Suvarnabhumi i Bangkok kl 7 lokal tid. Vi hade gott om tid mellan flighterna (4h) eftersom man aldrig riktigt vet hur lång tid det tar att komma genom tull & immigration. Hur som helst så stod vi där redo att checka in våra väskor kl 8 så jag tog en chansning & gick bort och kollade på BA om det fanns någon möjlighet att boka om oss till ett tidigare plan till Koh Samui, och döm om min förvåning när hon säger att det går ett plan kl 9 som hon kunde boka om oss till! Fantastiskt! Måste passa på att berömma Norweigan också som fixat nära LCHF-mat till mig! Så i alla fall...hux flux checka in bagage hos BA utan att stå i kön och sen fri lejd ut till gaten! Otroligt snabbt. Landade på Koh Samui och kunde åka med en ännu tidigare färja till Koh Tao så nu blev resan någramtimmar kortare iaf. Så 24h efter att vi lämnat hemmets trygga vrå så låg vi i plurret utanför vår bungalow. Gud så skönt! Men oj vad vi är slitna. Så det blev en cesarsallad och en fotmassage för mig, maken sover redan och jag sitter och njuter av småduggandet och en varm solnedgång tillsammans med en liten påse macademianötter. Detta är livet! 

Fönstren, som har myggnät, står vidöppna och ikväll somnar jag till vågornas brus. Imon är en ny dag med nya och förhoppningsvis inte lika långväga äventyr står för dörren.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att somna till vågornas brus! Hoppas ni e piggare imorgon! Är inte alls avundsjuk! ;)

    SvaraRadera
  2. Tack vännen! Idag var en roligare dag :) nu har jag nattbadat och ska sova :)

    SvaraRadera