söndag 15 september 2013

God morgon alla pigga & glada

Här är det morgon igen! Igår när vi gick och la oss var det halv storm och underbart att somna till blåsten och vågornas mullrande och fräsande utanför. Det blev en dag på stranden och bara chill. Trots SPF 20 så kände vi oss lite småkokta och ändå låg vi bara i typ 4h. Det enda vi tog oss an var att boka dykning till idag så nu blir det till att kränga på sig utrustningen efter lunch och hoppa i böljan den turkosblå :) 


Kolhydraterna fick lite svårare att göra intrång i mitt liv...hahahaha...BU! Det blev omelettfrukost, lite nötter till lunch och sen en Panangcurry till middag. Bra att jag har kokosoljan med mig eftersom den håller mig mättare. Bälgar i mig flera liter vatten om dagen men det brukar vara så första dagarna då man ställer om sig till tropiskt klimat. I övrigt saknar jag faktiskt det mesta jag brukar få i mig här frukter, fruktshakes, stekt ris, stekta nudlar, yoghurt etc. Men jag saknar inte tjockisen från förra semestern, let her be gone. Nästa semester ska jag säga likadant om den här tjockisen som sitter här även om hon är modell mindre ;) Jag har aldrig kunnat köpa kläder i Thailand utom fiskarbrallor & haremsbrallor & sånt. Igår gick jag och köpte ett par shorts att dyka i och jag tog de största så läs "att bada i"....jajajajaja...det var 180B (typ 40kr) så jag får dra åt snöret och ha dem nu under dykningen, sen kastar jag dem. Du som läst tidigare inlägg om garderobsrensningar vet vad jag talar om.


Nåväl, hoppas ni får en fantastisk dag när ni vaknar.

1 kommentar:

  1. Jag är så imponerad av att du har sån karaktär vad gäller maten! :) Du är så duktig! Hoppas ni får se många hajar när ni dyker! ;)

    SvaraRadera