tisdag 10 september 2013

När man inte kan sluta le...

fast nån illvillig galning till marodör hällt lika delar sand, betong och tvåkomponentslim i ögonen på en under den mardrömsfyllda natten som gått. Ja, det är sant! Har haft så sjuka mardrömmar. Vaknade mitt i natten och trodde det var idag vi skulle åka. Att jag kom upp i köket & hittade fimpar och "gamla festattribut" i hela diskhon och undrade när maken hade hunnit haft fest. Sen var det en hel rad med andra grejer som var mardrömslika just där och då :(

Det var en mardröm som blev verklig när klockan ringde så jag utnyttjade (skamlöst) min make som är "mastersnoozer of the universe". Han slår mitt ex med hästlängder och det vill inte säga lite! Hur som så somnade jag om en halvtimme och vaknade genomsvettig. Som tur är har jag begåvats med effektivitet och hann en snabb dusch, dagens Berocca & en ögonfrans. Fördel långt hår: gummisnodd! 

Så, var började jag le? Igår! Jag hade föresatt mig att inte väga mig före avresa men igår fick jag en dålig magkänsla och tänkte: varför skjuter jag upp det oundvikliga? Det är liksom bara att klara av det. I bakhuvudet gnager "misslyckanden på vågen" från VV-möten. Trots att man skött sig så visar vågen plus. Det var två veckor sen jag vägde mig senast. Döm om min förvåning när den visade -2kg! Av bara "gamla misslyckanden". Rannsakar jag mig själv så är jag övervägande åt det strikta hållet i min kost och borde därför nå resultat. Så då slet jag ut alla kläder ur  garderoben och provade som en galning!!! Paltorna for över lägenheten som confetti!!! Med darrande händer "smaljeansen"...jorrå, de går på!! Ja inte sitter de som gjutna utan det fluffar och pluffar muffintop de luxe plus lite bonusmaterial MEN de gick på!!!! Fanns inte ett plagg jag inte fick på mig!!! Ut åkte allt som inte passade!!! Ska fan inte göra om den här resan igen! Missförstå mig rätt: pendla mellan sparade stora plagg i garderoben. Från och med nu ska jag bara ha kläder som passar och allt annat ryker! = ler.

När jag kom hem tittade vi på foton från semestern i vintras URK! Vem är hon på bilderna???? Mådde lite illa nästan över hur jag misshandlat mig själv. Ska se om jag kan lägga upp en i kväll?! = ler över mitt nya jag som ändå är under konstruktion :)

Köpte en kamera med undervattenshus = ler. 

Så...jag min arma trötta sjuksköterska släpar mig iväg mot ett sista pass på plåsterpalatset före semestern och det första av tre före nytt jobb! Med ett stort leende och en favoritjacka jag (tyvärr) inte kommer att kunna ha nästa vår - vilket jag också ler åt! Jag får unna mig nya kläder för garderoben börjar bli tunn! Ja, jag ler åt det med! Tacksam!

Ha en skön dag där ute!!!

1 kommentar:

  1. Å du härliga människa! :)Sluta inte å le o sluta absolut inte att sprida din energi o positivitet till alla oss andra i cybervärlden! :)

    SvaraRadera