måndag 16 september 2013

Jag är så jävla jobbig

och det är väl tur det, jag får vad jag vill ha!!! ;)

Vaknade tidigt i morse och gick upp lite sådär segt och satte mig i solen en stund framför bungalowen & filosoferade. Yes that's right!!! Jag har bara TÄNKT motionera den här semestern men inte kommit till skott. Sen blev det frulle och det där ni redan vet...bla-bla-bla! SEN... Blev det lite stressigt...så jag bestämde mig för takeaway omelett. Jag ville ju givetvis ha en massa grejer på den...men, hör och häpna: i Thailand, ja jag generaliserar nu, kan man bara ha två pålägg per omelett sen blir det fler omeletter! Yes, du hörde rätt. Jag skrattade och sa "cha cha di ghaw" (ja ungefär så stavas det säkert) vilket typ betyder ta det lugnt, sen sa jag att hon fick göra hur många omeletter hon ville bara jag blev mätt. Okej det var kanske inte helt genomtänkt MEN jag fick en hel påse omeletter med mig. Väl ute på dykbåten öppnade jag en, den var fylld med bacon, skinka, tomat & ost. Tack! Vad det var på omeletterna i övrigt vet jag inte eftersom gubben åt dem. Extra ost på allt så jag har varit jättemätt idag. 

Dyken var TYVÄRR mediokra, om ens det. Ruskigt dåliga dyksighter! Ruskigt tråkiga dyk! Koh Tao levererade icke idag, ej heller Crystal Divers. på en ö med 43 dykcenter kan man dessutom bara få en chans. ja jag vill inte ens skriva om eländet! Men FUCK it det kommer fler dagar. När den obligatoriska safetystop-ölen kom på tal sa jag tack men nejtack och var en partypooper som gick till seven eleven & köpte en liten flaska vitt vin & två sodavatten. Ursäkta mig, men tjockisen som var med på förra resan är inte med på den här :) skit samma...det blev lite chilla i solen och sen fick maken huvudvärk, gissar att han bejakade sina kvinnliga sidor lite för hårt ;)
Han ligger sött i sängen med, nån hund som antagligen hör hemma i grannskapet, bredvid sig på golvet. Den lär vi inte bli av med i brådrasket!!! Vi är globala hundfaddrar. Vart vi än åker så bor det en vänlig (läs hungrig) hund på vår veranda.

Anyway, nu sitter jag här med min lilla padda på ett litet pang ett stenkast från bungalowen. Har fått i mig en currygryta till trots att jag köpte dumplings till mannen. Fan vad gott, men NÄ! Det är dags för att knyta ihop säcken för idag och se fram mot en ny dag imon. Tack för att jag fått låna er uppmärksamhet en stund 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar