lördag 7 september 2013

SL-blogga

På bussen & tuben på väg från jobbet. Lite lätt vridet dygn att hoppa på kvällsjobb dagen efter man vakar av! Efter akuthändelsen på jobbet igår morse  blev jag kvar och pratade med anhöriga till 8.30 typ fast jag slutar kl 7. Men det känns ju värre att bara lämna anhöriga i chock med en nyvaken sjuksköterska som de aldrig haft kontakt med. Var det min närstående som var drabbad och nattsköterskan drog skulle jag tycka det var dåligt! Skit samma, de anhöriga var "nöjda" eller vad man nu kan vara i den situationen. När jag väl kom hem var det omöjligt att somna efter adrenalinpåslaget. Så jag låg med trötta & torra ögon & stirrade i taket-kändes som jag hade slitna vindrutetorkare på ögonen...det liksom gnisslade när jag blinkade ;) Tre timmar senare var jag klarvaken igen & gick upp och gjorde dag. Åt lite yoghurt & bär och satt på balkongen och typ bälgade i mig kaffe för att vakna. Sen var det fotboll på kvällen och hade det inte varit för ytterligare adrenalin så hade jag somnat 5 över 9. Idag sov jag till 12.30 så det blev en promenad genom duschen och sen mot jobbet. Jag älskar verkligen hur PF gynnat min hungerkontroll! Jag åt en liten bit kyckling m avocado vid kl 14 och sen ordentlig middag vid kl 17 sallad med lax,  kokt ägg, avocado, keso & bluecheesedressing. Nu är klockan kvart i tio & jag åker hemåt mätt & glad. Sovmorgon imorgon igen...hoppas ni har en skön lördagskväll :)

2 kommentarer:

  1. Du gjorde helt rätt i att stanna kvar med anhöriga!! Jag har själv varit i den anhörigsituationen o vet hur viktigt det är med bra personal!! Det är guld värt även om situationen är jobbig! Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  2. Tack Jessica det blev en bra dag i slutändan. Sååååå skönt att vara ledig imon :)

    SvaraRadera