onsdag 14 augusti 2013

Energi

Plötsligt finns det som ett överskott av energi till allt och lite till. Bara det faktum att jag tappat 12kg och därmed både blivit mindre och lättare är en faktor i sig. Låt mig förklara hur jag tänker. Jag har inte vägt under 70kg sen 2002, men aldrig varit särskilt inaktiv. Alltid tränat i nån form, ridit, cyklat, promenerat etc. De senaste två åren har jag dragit på mig mer och mer övervikt. Jag har väl legat mellan 80-85kg annars. Men eftersom jag ändå varit hyfsat aktiv även med 30kg för mycket så har jag aldrig känt mig fysiskt hindrad av min kropp. ALDRIG! De senaste gångerna som jag faktiskt speedat upp min PW till PW-med-inslag-av-jogg har jag plötsligt upptäckt hur "lätt" jag är och att benen nästan ökar upp och "vill" springa. Hallelujamoment! Här kommer min nya energikälla! Nu är det svårt att låta bli att komma ut & PW/jogga, ja jag är inte där att jag faktiskt springer hela rundan i ett svep...men skam den som ger sig. Idag hade jag bestämt att jag skulle köra Bodypump före jobbet. Sen tittade jag på mitt träningsprogram & jobbschema och konstaterade att jag inte hade en enda vilodag inplanerad?! Hur tänkte jag där liksom? Jag har ett emellanåt ganska slitit jobb och att jobba treskift har en negativ inverkan på kroppen avseende hormoner & skit. Hur som helst så bestämde jag mig för vilodag...så vad gör jag?! Städar, diskar, plockar, fixar fötterna, gör bodyscrub, lagar lunchlåda och bjuder över en syster i synd & ondska på fika före jobbet. Bra vilat säger jag :) Imon är det träning & nattjobb på schemat. Bara en natt tack & lov. Men nu...speeda upp innan syster J kommer och terroriserar mig. Ha en fantastisk dag!

2 kommentarer:

  1. Jag vill också jogga, men mitt knä fixar inte det. Promenader går bra så det är min grej. Sitter här efter jobbet och funderar på att gå på gåbandet senare. Det är lite svårt att få ihop jobb och motion
    /Estellan

    SvaraRadera
  2. Treskift är bra på det sättet att man får ju massor med egentid när ens partner jobbar kontorstider :)

    SvaraRadera