fredag 9 augusti 2013

Ligger och läser

Kristian Gidlunds senaste blogginlägg (igen) och scrollar ner bland de 584(!) kommentarerna. Kristian, vilken fighter!!! När jag tycker livet är tungt eller stökigt läser jag ikroppenmin.blogspot.com och mina vardagliga små skitproblem blir just det-vardag. Lyxproblem. Livsproblem. Mensvärk, övervikt, skavsår, ont om pengar (för att man sparar till en dykresa),  treskift, trötthet bla bla bla. So what? Jag lever inte med döden flåsande i nacken mig veterligt och jag är frisk till den dag någon säger annorlunda.

Till morfar:
Om du hade levat hade du gillat det här citatet, nu kan du sitta där och "veta". Vi ses en annan dag - men inte än.

"För ett rationellt sinne är döden, när allt kommer omkring, inget annat än början på nästa stora äventyr." -Harry Potter -Albus Dumbledore


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar