lördag 24 augusti 2013

Överhäng - NIX!!!

ÖDet här med smygkilon, ni vet de här som bara liksom över en natt blivit så många att brallorna plötsligt inte passar, är intressanta. Ni vet givetvis vilka jag talar om. Sneeky bastards! Igår upptäckte jag, eureka, att de är precis lika sneeky åt andra hållet. Revolutionerande inte sant?! ;) Jag drabbades av köpsug igår och slog en lov i Solna Centrum. Jäklar vad osugen jag blev på höst, men det var ju mest höstkläder. Hur som helst så var det ju inte riktigt det jag var ute efter med den förestående Thailandsresan i bakhuvudet. Jag hittade en superfin cerise blus på Vero Moda. Min vana trogen synade jag galgarna efter XL-lappen. Det fanns inga XL-suck! ÄH, tänkte jag men var inte så sugen på att prova just då så jag tog en L och gick ut-halvnöjd(jo, jag betalade också) :) Sen gick jag in på HM där jag väldigt sällan har kunnat köpa kläder för att jag är för stor helt enkelt och hittade absolut ingenting som föll mig i smaken. Men på "sportavdelningen" hittade jag två dryquicklinnen jag tänkte jag kunde ha att träna i, ett cerise & ett svart, dessutom skulle de kunna funka att ha under nån blus eller kofta eller som nu på dykresan till shorts INNAN de frekventerat gymmet. Suckade & grabbade 2 XL & gick för att prova. Döm om min förvåning när de var för stora! Ah, tänkte jag: L är säkert för små då!? Men icke!!! Satt som en smäck!!! Då provade jag blusen från VM i bara farten- yes!!! Underbart!!! Väl hemma efter en dusch bestämde jag mig för att ha det svarta linnet på mig till mina "småjeans" alla andra är för stora nu :) Kollar i spegeln och funderar över vad som "inte stämmer"....Ahhhh, MIDJA!!! Hej var har du varit så länge?! ;) Svassar nöjt omkring en stund & ser att maken kollar på mig, vänder mig om & han utbrister "Shit, vad smal du har blivit!" LOVE IT!!! Smal med ett -alare i slutet är inte fel i alla fall :)

Sen gjorde jag mig lite fixad i fejan & så gick vi på en pub och drack lite fredagsöl/vin. En kort sagt underbar dag och kväll. Vaknade halv 9 idag pigg & rask och jävligt arbetsskygg!!! Inte ett dugg sugen på att jobba!! Men det är jag ju tvungen till!! Skönt att hänga med sköna kollegor i alla fall och ett fett plus för amazing A som köksar både idag & imon. Jag önskar er en underbar helg 

2 kommentarer:

  1. Så härligt att uppleva det för oftast är det ju tvärtom. Jag vill också komma dit men just nu går det tungt. Härligt att läsa dina inlägg då jag kan riktigt kan känna känslan av flyt hos dig : )
    Estellan

    SvaraRadera
  2. Tack vännen, jag är obotlig optimist så även om jag är i en svacka så tänker jag att den måste ju ta slut :) kram

    SvaraRadera