torsdag 15 augusti 2013

Nattugglar...

Redan uttråkad & klockan är inte mer än fem över 11, natten är bara barnet och morgonen är långt borta. Det är då min vän och kollega Lotta så finurligt brukar påpeka att "om klockan var 11 på förmiddagen och vi skulle sluta kl 19 så hade det känts lyxigt". Jag kan inte göra annat än att hålla med...och konstatera att det inte förhåller sig så med lyxen. Det är natt och totalt oglamouröst & olyxigt. 

Två timmar senare & phett olyxigt fortfarande, eller opezigt kanske som den glada ungdomen i form av lilla A skulle sagt. Det är ett sant nöje att ha en "vän" som är född 1994. *lyx* Jag får lära mig så mycket uttryck som jag sen kan svänga mig med kring oförstående 70-talister likt mig själv. 

Med sex timmar kvar på det här arbetspasset var det intressant att stifta bekantskap med en militant vegan, med betoning på vegan. SHIT, jag är inte vatten värd här i personalrumssoffan. Så jag kände mig lite triggad att leda in samtalet på hur hon gör när hon är ute & reser. Svar: äter medhavda nötter. Note to selt, bjud inte med denna dam på kulinariska resor till den stora världen utanför Kungsholmen. Sen förde jag in samtalet på den filippinska delikatessen Balut som iofs aldrig kommit över mina läppar, men det var en bra trigger för att elda upp nån som det är lite kul & reta upp! Sen ledsnade jag lite och sa att jag ville införa kannibalism. Då tyckte hon att jag skulle äta en vegan eftersom de förmodligen har mindre gifter i kroppen. Då ljög jag & sa att jag ska spara veganerna för en intressantare diskussion i tillvaron. Usch jag mitt lögnaktiga stycke :) Kl 01.22 Tryckt stämning som veganen försöker liva upp med diskussioner om gift i kött & innehåll i pellets man matar lax med vid odling...5h 45min kvar SNÄLLA skjut mig!!!! (Och mal ner mig och gör hamburgare av mig...för då kan inte hon äta)

2 kommentarer:

  1. En jobbig natt med andra ord!? Skönt att den är slut nu! Sov gott!

    SvaraRadera
  2. Tack Jessica. Jag kan väl säga att vi är alla olika men vissa har behovet att omvända hela världen :o

    SvaraRadera