lördag 17 augusti 2013

Latlördag

Gud så skönt att vara lat & ledig! Jag & maken satt & drack vin på balkongen igår kväll. Tyvärr känns det väl som att hösten kryper på och när man som jag jobbat hela sommaren så blir det extra tråkigt när det blir kallare. Tyvärr försvann all typ av sommar på ett annat plan också. Vår dykresa till Egypten blev inställd pga oroligheterna. Jag har ännu inte talat med researrangören men de har gått ut med information att man ska få pengarna tillbaka eller få hjälp att boka en ny resa. I det här läget hoppas jag på pengarna tillbaka så vi kan köpa reguljärbiljetter till Bangkok istället. Vi pratade om att dyka en vecka på Ko Tao eller Koh Chang men då måste vi kolla om vi kan få ett par dagar ledigt till eftersom det tar längre tid att flyga till Thailand men också att ta sig till slutdestinationen. Mina fenor behöver rastas :)

Jag tror att jag har ett hål i magen idag. Går omkring och är konstant småhungrig. Så det är väl bara att tugga LCHF då. Hittills har jag ätit tacos plus en liten backupportion, ett par chokladbollar med 1 kolhydrat/st så har jag druckit en smoothie med blåbär & hallon. Hade i proteinpulver bara för att jag skulle bli mätt...men icke! Sen har jag druckit typ 2 liter sodavatten. Sjuuuukt!!! Får väl gå och lägga mig så dagen tar slut.

Min jobbvecka startar imon. Är bara ledig på fredag så det blir tufft! Men vad gör man inte för att komma iväg & dyka.

2 kommentarer:

  1. Vissa dagar är man hungrig. Men det går över!! :) Hoppas ni kommer iväg o dyka trots allt!!

    SvaraRadera
  2. Ja fy Jessica!!!! Det här är första dagen sen jag började m LCHF som jag varit hungrig & idag är jag tamigfan bottenlös! Lite fet & slapp så jag orkar inte ge mig ut i spåret. Äter väl lite till och går & lägger mig sen så får jag springa bort latmasken före jobbet imon :)

    SvaraRadera