tisdag 20 augusti 2013

Thailandsfunderingar

Om mat såklart!!! På min PW idag hann jag fundera lite över vår förestående dyksemester i Thailand. Thaimat! Jäkla massa socker i! Vin i Thailand? Nääääääää!!! Det är ju så satans dåliga viner på de här små öarna! Kontenta: det får bli en flaska bröd eller två efter dyket. Det är ju faktiskt inte ett problem. Det enda smolket i bägaren är att ombord på dykbåtarna får man lov att äta det som serveras mellan dyken. Får väl ägna mig åt att peta bort nudlarna & riset ;) skippa frukterna som serveras som mellanmål eller?!

Det superpositiva med dykresor är att man är igång 4h & sparkar runt i vattnet och att man får vara i solen resten av dagens ljusa timmar :) 

Så, tips att tackla matproblemen??!

3 kommentarer:

  1. Sist vi var till Thailand åt jag thaimat hela tiden, utan nudlar förstås. Åt mycket kyckling och grönsaker, fisk och Massamansoppa (stavning?) Till frukost stekte vi alltid ägg och bacon. Jag drack vin ibland och någon drink här och där. Vi var där i tre veckor och jag höll vikten : )Det kändes mycket bra. Njöt för fullt

    SvaraRadera
  2. Jag skulle nog inte vara så strikt en sån resa. Å ta smällen när jag kom hem. Man kan väl försöka tänka på det i den mån det går men ändå fokusera på att ha kul o njuta av resan. Å som du säger så kan man peta bort det som är det värsta! Jag tror det kommer gå jättebra!

    SvaraRadera
  3. Tack! Ja, jag kan ju inte vara strikt, men fortfarande eftertänksam :)

    SvaraRadera