onsdag 28 augusti 2013

Trött & hängig

Tänk att det bara kan slå till på nolltid?! Det fruktade Rhinoviruset!!! Jag mådde hur bra som helst igår på fm och bakade & fixade här hemma. Sen kom jag till jobbet och två timmar senare började jag nysa som besatt. Jag nyser nästan aldrig utom då jag blir sjuk. Det täppte igen i näsan på nolltid och inatt vaknade jag tom av att det gjorde ONT i näsmusslorna och svalget, FAN!!! Det sämsta som kan hända bortsett från torrläggning av ett rev om man ska dyka dvs. Okej det var dramatiskt, klart det är värre att torrlägga ett rev men att dyka efter en förkylning är inte bra. Förra gången vi stack iväg drog jag på mig en förkylning på flygresan till Bangkok och vi dök nog inte förrän en vecka senare men det knastrade betänkligt i bihålorna. Jag är sällan sjuk, tycker jag själv, eller så minns jag inte att jag är sjuk. Nu kommer jag ihåg att jag blev förkyld precis när jag började med LCHF dvs någon gång i maj. Sist vi flög till Bangkok var i jan...FAN, jag är visst en riktig sjukling iaf ;)

Igår lagade maken min punktering (igen) så idag kan jag förhoppningsvis cykla till jobbet igen. Inget mastodonttempo med förkylningen men jag är nöjd så länge lagningen håller. När vi kommer hem från semestern så jobbar jag två dagar på mitt nuvarande jobb och sen är det dags att börja på ny kula! Då kommer dessutom "cykelsäsongen" hålla i sig längre för min del. Det är en sak att bita ihop i kylan och bylta på sig till en tjock klädkorv och cykla 1 mil och en helt annan att göra det i 3 km. Dessutom blir man för varm i klädkorven om man cyklar en mil...okej, ursäkter, ursäkter...alla dessa ursäkter. Som jag skrev nån gång i tidigare inlägg: jag har inte vägt under 70kg på 11 år. Kanske man köper sig cykelkläder som ska hålla i vått & torrt? Kanske man har promenadkläder för ur & skur? Kanske man tar upp SATS-kortet ur det lilla facket längst bak i plånboken och går dit, om man har bekväma gymkläder & lite GO? Om man väger mindre än 100 kg så kanske man gör det? Och man gör det till den naturligaste saken i världen (inte bara betalar de där typ 500:- i månaden till SATS) I'm just sayin' ...

Det finns tråkiga sidor av cyklingen i sig, rent kosmetiska men ändå. Jag kan inte vara sminkad när jag cyklar, då har all make samlats mellan lökarna när jag kommer fram. Jag har börjat svettas nåt så sjukt när jag tränar. Förra veckan när jag var ute & PW/joggade så höll jag på att drunkna. Kunde inte sminka mig före jobbet för att det fortfarande pärlande om mig. Sen gick jag till tuben och när jag kommer runt hörnet och ser skylten med avgångstiden "Kungsträdgården 2 min" så blir jag ju tvungen att springa igen!!! In genom spärrarna, nedför rulltrappan över perrongen och in i tåget. PHEW, ny svettattack!!! Den höll i sig hela vägen upp i omklädningsrummet, klimakteriet kanske ;) Hm, men rent kosmetiskt så tycker jag stödet är trevligt att vara lite piffad på jobbet (och i allmänhet) och det kan jag alltså inte vara...åter igen dessa ursäkter. Suck it up och se nybastad ut på jobbet!!! Note to self- lukta inte svett iaf.

Nä, nu har jag inte tid att sitta & filosofera här längre, dags att sätta den här dagen i verket. Jag tänkte jag skulle slänga med två bilder från senaste resan så ska vi se om det blir nån skillnad på de bilder som kommer att tas på nästa. Alltid spännande att se....tjing for now.

2 kommentarer:

  1. Massor med krya på dej kramar kommer här!! Hoppas det inte blir värre!!

    SvaraRadera
  2. Krys på dig <3
    Kram,
    Linda

    SvaraRadera