måndag 26 augusti 2013

Stoppa pressarna....

Småjeansen har blivit för stora!! Eller alltså de glappar :) & kasar ner och visar en mindre buttcrack än jag haft på länge. Nejdå ni behöver inte oroa er att jag ska försvinna-det är bara en mindre version av mig som skriver det här. Jag önskar nästan att jag använde bälte med hål i men det gör jag inte utan använder ett "armébälte". Eller inte just nu heller utan jag har klämt ner mig i ett par "småjeans" i ytterligare en storlek mindre. Ett par 32:or! Från 34 till 32 på 3 månader. Gud så nöjd jag är! Ytterligare ett steg närmare att lägga upp före och efterbilder.

Idag har jag bakat fröknäcke som synes och avnjöt en macka med skinka & rökt ost...så gott! Sen stack jag iväg och handlade lite mat och mer kokosolja så jag kan prova att baka med pumpakärnor. Hittade lakritspulver också så jag kan prova att göra Sofies lakritsfudge. Ikväll blir det fisk till middag, tänkte göra panerad torsk med broccolimos, är så himla sugen på det. Funderade på om man kan blanda lite fibrex i mandelmjöl till paneringen för att få lite mer crunch, får fundera på det. Fick nåt frispel på fick och köpte lax & chèvre också, kan äta det imon. Skulle definitivt kunna leva på fisk. Det kommer att sitta som en smäck att kunna äta färsk grillad fick varenda dag på semester. Och skaldjur. Tänk vad min divemastervän Kate går miste om med filosofin "I don't eat clients" ;) Å andra sidan får jag väl istället glädjas åt att hon inte äter mig, ta det onda med det goda liksom.

Grymt det är attack blivit med "padda" förresten. Sitter här på balkongen och författar med en kaffe. Var och köpte skyddsfilm och ett case till den idag så jag inte skadar den på mina kommande upptåg i Thailand. Förra gången vi var på dykresa blötlade jag min iPhone och har väl förhoppningsvis lärt mig av mina misstag. Balkongen höststädade jag förra veckan så alla döda plantor och blommor är väck! Nu är här ganska tomt men ändå trivsamt. Förra hösten var det mycket som stod kvar och som fick rensas i våras, ett riktigt tråkigt skitgöra. Apropå skitgöra, mincykel har ju punkat igen och jag gick med cykeln till macken för att pumpa den så pass att jag skulle klara mig till och från affären. Så pumpade jag upp den och POFF!!!... så small slangen. Jävla skit! I och med att slangen small så "sticker den ut" underifrån däcket och cykeln går inte att rulla. Jag blev så arg! Nu står den borta på macken och jag måste övertyga maken att gå dit och ta hand om den åt mig. Bara det liksom....

Nä, nu ska jag slösurfa innan det är dags att göra mat. Avslutar härmed denna nyhetsrapport.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar