måndag 12 augusti 2013

Tvättomanen kryper till korset...

Igår bedrev jag hetsjakt på BH-tjuven här i huset. Jag satte upp en lapp i porten där jag bad den som eventuellt råkat få med sig min tvättpåse från tvättstugan. Döm om min förvåning när jag på väg in i porten ser min granne på första planet rycka åt sig lappen & springa upp i lägenheten. WHAT!? Lappen hade suttit uppe i typ fem minuter. Skumt! Dessutom är just den grannen en riktigt annorlunda människa som ev har samma BH-storlek som jag. Min 95-åriga granne har fått besök av den unga damen i fråga som då försökt snoka runt & frågat efter pengar & grejer, men det är en helt annan story. Så jag skrev en ny lapp, typ "ny lapp, nytt försök att få tillbaka mina BHar". Sen tittade bitchen i mig fram och jag avslutade meddelandet med "Hoppas den här lappen får sitta mer än i 5 min. Du kära granne, som plockade ner lappen-jag såg dig, det får mig att misstänka att det är du".

Haha, i morse när A gick till jobbet hade "någon" lagt tvättpåsen på elementet i trapphuset. På första planet. Vilket jävla stolpskott till brud! Jaja, man blir kanske inte smartare än så av att vara arbetslös & sitta på trappsteget upp till porten och röka en limpa cigaretter om dagen?! Skit samma, BH-ar tillbaka & då betyder det att jag inte har någon riktigt bra ursäkt för att INTE ge mig ut i spåret nu... Pigga fötter!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar