torsdag 15 augusti 2013

Morgonstund???

Vaken men knappast morgon ;)
Vaknade när gubben gick upp och for till jobbet med en smäll i ytterdörren *korsdrag*. Proppade i min ljudbok i öronen och somnade om. Till mitt stora förtret glömde jag att sätta på sleepfunktionen och fick ägna en bra stund åt att leta upp var jag var i storyn. Vaknade igen kvart i elva av att jag glömt stänga av en påminnelse - vad fan!!! Sen kunde jag inte somna om utan gjorde min vanliga check av cybervärlden. Jag har min rutin vad jag kollar av ungefär i ordningen: FB, insta, WF, klubben och sen diverse bloggar som CarolinaKristianFredrik och sen klubbloggar såklart Suveräna SofieLoveable LindaJättehärliga Jessica & Toksköna Todoortodont bland andra. Har jag glömt nån så ber jag tusen ggr om ursäkt.

Efter den världsliga kollen så blev jag tvungen att ge mig ut att köpa mandelmjölk till min smoothie. Kommer ut och upptäcker att det är punka på cykeln. Inte hela världen när det är 5-10 min promenad till affären men det pajar ju min cykeltur till jobbet :( Hur som helst gjorde jag mig omaket att promenera omvägen till macken & pumpa upp däcket. Får se om det är nåt mikrohål som orsakar punkan eller om det är byta däck som gäller?! Väl hemma drack jag min smoothie på balkongen i solen & njöt i min ensamhet. Hemmapyssel med ljudbok i öronen tycker jag är avkopplande så det är också avklarat. Med kaffe i magen i sällskap sitter jag här & författar lite medan jag väntar på att det ska bli dags att nöta lite på springskorna i spåret. Det måste vara lagom med tid att varva ner, äta och vila före jobbet också.

Nu...lite mer ljudbok & häng en stund :)

4 kommentarer:

  1. Ja man tackar för att man har åtminstone en följare! ;) Jag tycker det är mycket lättare att greja om man har nåt bra att lyssna på, så har du tips på nån bra bok så är jag tacksam! Nu ska jag ta o göra den där smoothien o önskar dej en bra natt på jobbet!

    SvaraRadera
  2. Tack!!! Kul att du läser. Jag har lyssnat igenom Hammarbyserien & även de andra två böckerna av nulyssnad författare Sofie Sarenbrant, de heter v36 och istället för dig. Skitbra böcker! Njut av smoothien nu :)

    SvaraRadera
  3. Testing testing, wop wop! Får du detta? Tack för pepp och right back at ya! Kram Todoortodonten

    SvaraRadera